9 ترفند موثر برای استفاده بهینه از تعطیلات

9 ترفند موثر برای استفاده بهینه از تعطیلات

یک روز تعطیل زمانی برای تلف کردن نیست و نباید آن را تلف کنید. به طور کلی، همه ترجیح می دهند تعطیلات فرا برسد تا بتوانند از اوقات فراغت خود نهایت استفاده را ببرند و روزی آرام و لذت بخش را سپری کنند. اکنون این تعطیلات می تواند یک روز آخر هفته یا یک تعطیلات رسمی در کشور باشد. اما متاسفانه، تعطیلات اغلب انتظارات ما را برآورده نمی کند و احساس خوبی نسبت به آنها نداریم. آیا تا به حال شده که بعد از تعطیلات به سر کار برگردید و احساس خستگی و آسیب دیدگی کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس قطعا احساس می کنید که به استراحت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید خود را برای کار مداوم و چالش های پیش رو آماده کنید. برای اینکه در این شرایط نیفتید و بعد از تعطیلات با انرژی کامل به محل کار خود بازگردید، این مطلب را بخوانید.

1. مراقب کسب و کار خود باشید!

مطمئناً تعطیلات برای استراحت و تفریح ​​است، اما واقعیت این است که بیشتر ما در روزهای تعطیل کارهایی برای انجام دادن داریم. توصیه ما این است که لیستی از کارهای خسته کننده خود تهیه کنید و آنها را در یک برنامه فشرده انجام دهید. به عنوان مثال، بین ساعت 9 تا 11 صبح را به نظافت خانه، شستشوی لباس و تهیه لیست خرید مواد غذایی اختصاص دهید. انجام این کارها به شما کمک می کند تا زندگی خود را در مسیر درست نگه دارید و همچنین از یافتن این وظایف در پایان روز جلوگیری می کنید.

2. فعال بودن

یکی از بهترین کارهایی که در یک روز تعطیل انجام می شود این است که از رختخواب بلند شوید و ادامه دهید! ورزش به شما کمک می کند ذهنی آرام تر و بازتر داشته باشید. همچنین می تواند ماهیچه های شما را تقویت کند، بدن شما را در سلامت مطلوب نگه دارد و خلق و خوی شما را بالا ببرد. اگر دوست دارید در باشگاه ورزش کنید یا دوچرخه سواری کنید، این عالی است! اما اگر به این مدل از متحرک بودن علاقه ندارید، به یاد داشته باشید که هر حرکتی بهتر از حفظ آرامش است. تحقیقات نشان می دهد که هیچ چیز به اندازه پیاده روی آرام بر طول عمر و کیفیت زندگی تأثیر نمی گذارد.

3. روی بازیابی انرژی از دست رفته در تعطیلات تمرکز کنید

برخی از ما زمانی فعال می شویم که با گروه بزرگی از دوستان و خانواده دور هم جمع می شویم، در حالی که برخی دیگر برای استراحت و شارژ مجدد به تنهایی نیاز دارند. فرقی نمی کند درون گرا باشید یا برون گرا و کدام رویکرد برای شما مفید است، مهم این است که خودتان را بشناسید تا بتوانید روز آرامش بخشی را برای خود داشته باشید. اجازه ندهید دیگران در این روز به شما فشار بیاورند و از استرس دوری کنید.

4. تغذیه خوب داشته باشید

خوردن سالم در طول هفته آسان است و می‌توانید انتخاب‌های خود را هم برای محل کار و هم برای تعطیلات سالم نگه دارید. با این حال، بسیاری از ما در آخر هفته غذاهای ناسالم و پرکالری می خوریم. در حالی که خوردن گهگاهی غذای ارزان قیمت یا دسرهای بیش از حد شیرین هیچ ایرادی ندارد، به یاد داشته باشید که بدن شما نیاز به هضم همه این مواد حتی در تعطیلات دارد و اگر زیاده روی کنید، عقب خواهید ماند. مشکلاتی پیش خواهد آمد. با سلامتی شما یکی از مهمترین این مشکلات سنگین و کسل کننده بودن است که شما را از انجام کارهای دیگر باز می دارد. پس حتی در تعطیلات به تغذیه خود توجه کنید و تا حد امکان آن را سالم نگه دارید.

5. صبح خود را با صدای بلند شروع کنید

شاید این یکی از بهترین کارهایی نباشد که می توانید در تعطیلات خود انجام دهید، اما می تواند به شما کمک کند روز بهتری داشته باشید و روز بعد استراحت بیشتری داشته باشید. این کارها می تواند شامل تمیز کردن آشپزخانه، تهیه قهوه و حتی تمیز کردن یا بسته بندی ناهار باشد. هر چیزی که فقط چند دقیقه بیشتر در روز تعطیل شما طول بکشد و صبح را خوب شروع کند، برای روز بعد شما خوب است.

6. چرت بزنید

چرت زدن در یک روز تعطیل معجزه می کند و می تواند شما را به مدت دو روز شارژ نگه دارد. مطالعات متعددی به فواید یک چرت کوتاه روزانه از جمله تمرکز بهتر، مدیریت بهتر استرس و احساس آرامش بیشتر اشاره کرده اند. خوب است که در روزهای فراغت خود 20 تا 30 دقیقه چرت بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

7. مراقب محرک ها باشید

اکثر ما زمانی که خسته، استرس یا خوشحال هستیم کافئین مصرف می کنیم. البته مصرف هر گونه نوشیدنی و غذای حاوی کافئین مشکلی ایجاد نمی کند، اما اتکای بیش از حد به این ماده می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. اگر به خاطر احساس تنبلی به سراغ چهارمین اسپرسوی روز خود می روید، شاید نوشیدن آب، پیاده روی سریع یا کمی خوابیدن این احساس را از بین می برد.

8. راهی برای آرامش خود ایجاد کنید

با حمام کردن یا دوش گرفتن طولانی، لذت بردن از یک صبحانه خوشمزه یا خواندن کتاب، روز خود را کمی خاص تر کنید. حتی اگر نمی توانید تمام روز خود را به کارهایی که دوست دارید بگذرانید، حتما نیم ساعت از روز خود را به فعالیت های لذت بخشی اختصاص دهید که لبخند را بر لبان شما بیاورند.

9. هر کاری که باعث می شود از روزتان لذت ببرید انجام دهید

این می تواند واقعا ترسناک باشد، اما در برخی افراد بسیار محسوس است. بسیاری از مردم در روزهای تعطیل به ایمیل های کاری خود پایبند هستند و نمی توانند از بررسی شبکه های اجتماعی دست بردارند. ترک اعتیاد کار سختی است. اما با این حال، اگر احساس می‌کنید بیشتر روز خود را پشت دستگاه‌های دیجیتال با دوستان و خانواده می‌گذرانید، یا اگر احساس می‌کنید تلفنتان راه شما برای لذت بردن از تعطیلات و تمرکز بر مراقبت از خود است، Ability مزاحم است، پس وقت آن است که به این اختلال فکر کنید

فرض کنید تصمیم دارید عصر را در خانه با وعده های غذایی ساده مانند مرغ سوخاری و سبزیجات بگذرانید. همانطور که مرغ را برای سرخ کردن آماده می کنید و هویج را می شویید، تصمیم می گیرید نگاهی گذرا به فیس بوک خود بیندازید. در همان زمان متوجه شدید که یکی از دوستانتان به یک کنسرت شخصی معروف رفته است. یکی دیگر از دوستان شما به یک رستوران بسیار شیک رفته و در حال نوشیدن و خوردن بهترین غذا با دوستانش است. شخص دیگری که به سختی می شناسید (برای مثال یک وبلاگ نویس) از هوای گرم ساحل لذت می برد.

تا زمانی که آرامش یک راهب بودایی را داشته باشید تا از تمام این لحظات فراتر بروید و به آرامی در تمام پست های فیس بوک ورق بزنید. اما اگر یک راهب بودایی نیستید، ممکن است آرزو کنید ای کاش در آن زمان همه این افراد بودید و کاری هیجان انگیزتر از پوست کندن سبزیجات انجام می دادید. شب آرام شما در خانه دیگر برای شما سرگرم کننده نیست و در مقایسه با همه چیزهایی که در شبکه های اجتماعی برای افراد دیگر اتفاق می افتد چیزی نیست.

آیا می توانید زندگی خود را از آن جدا کنید؟ بله، تو میتونی. اولین قدم بررسی واقعیت های زندگی مردم است. مرحله دوم این است که تشخیص دهید که مقایسه اصلاً کار درستی نیست. در واقع، مقایسه خود با دیگران به قیمت آرامش شما تمام می شود و روزتان را خراب می کند. مرحله سوم مدیریت استراتژیک، استفاده از ابزارهای دیجیتال برای کاهش حضور در شبکه های اجتماعی است. این امر به ویژه در تعطیلات بسیار مهم است.

ممکن است حذف کامل رسانه های اجتماعی و تأثیر آن در روز شما غیرممکن باشد، اما شما قدرت کاهش آن را دارید. تعیین حد و مرز برای خود می تواند اولین قدم شما باشد. سعی کنید گوشی خود را هنگام صرف غذا روی میز نگه دارید و آن را در خارج از اتاق خواب خود شارژ کنید تا وسوسه نشوید که آخرین بار در روز آن را چک کنید. یا اگر انجام این کارها برایتان سخت است، بهتر است هفته ای یک بار انجام دهید و یک روز در میان به آن عادت کنید.

اینها نکات و ترفندهایی برای شارژ مجدد در تعطیلات هستند و می توانید بعد از تعطیلات روز کاری را با انرژی بالا شروع کنید.