8 کتاب در مورد "فروش" که باید بخوانید

8 کتاب در مورد “فروش” که باید بخوانید

کتاب‌های زیادی برای متخصصان فروش وجود دارد که به شما می‌آموزد چگونه بر مخالفت‌ها غلبه کنید، مشتریان جدیدی پیدا کنید و معاملات بهتری انجام دهید. برخی از کتاب ها برای چندین دهه الهام بخش فروشندگان حرفه ای بوده اند. کتاب های فروش راهنماهایی هستند که به شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای نحوه ارتباط با مشتریان و بستن معاملات را آموزش می دهند. با به کارگیری نکات و استراتژی هایی که کتاب های فروش ارائه می دهند، می توانید درک بهتری از اسرار و اسرار فروش داشته باشید و دستان خود را پر از فرصت های استخدام حرفه ای در فروش داشته باشید.

تاکنون تعداد زیادی کتاب مرتبط با فروش در ایران ترجمه شده است که تنها تعداد کمی از آن ها این آزمون را پس داده اند. در ادامه هشت عنوان از این کتاب ها را ارائه می کنیم:

ابزارهای رایگان و آنلاین برای ایجاد رزومه

اکنون می توانید یک فایل رزومه حرفه ای و دوزبانه را بصورت آنلاین به صورت رایگان ایجاد و دانلود کنید.

راه گرگ ها / جردن بلفورت

اگر فیلم گرگ وال استریت را دیده باشید با جردن بلفورت نویسنده این کتاب آشنا خواهید شد. لئوناردو دی کاپریو در آن فیلم نقش بلفورت را بازی کرد. جردن بلفورت در این کتاب یک سیستم فروش و متقاعدسازی گام به گام را نشان می دهد که می تواند هر کسی را به یک ستاره فروش تبدیل کند. جردن بلفورت در این کتاب به خوانندگان اجازه می دهد تا در مورد سیستم فروش که او طراحی کرده و برای ساختن ثروت هنگفتی برای خود استفاده کرده است، بیاموزند. در این کتاب، بلفورت نشان می‌دهد که چگونه هرکسی می‌تواند از شکست‌های ویرانگر بهبود یابد، بر هنر متقاعدسازی مسلط شود و ثروت بسازد. این کتاب بدون در نظر گرفتن سن، تحصیلات یا سطح مهارت به مخاطبان می آموزد که چگونه به یک فروشنده ماهر، مذاکره کننده، کارآفرین یا سخنران عمومی تبدیل شوند. این کتاب در ایران ترجمه و منتشر شده است.

روانشناسی فروش / برایان تریسی

برایان تریسی، نامی سرشناس در حوزه فروش، معتقد است که «روانشناسی فروش» مهمتر از تکنیک ها و روش های فروش است. در این کتاب، تریسی نشان می دهد که چگونه فروشندگان باید یاد بگیرند که افکار، احساسات و اعمال خود را کنترل کنند تا فروش خود را موثرتر کنند. روانشناسی فروش مجموعه ای از ایده ها، روش ها، استراتژی ها و تکنیک هایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید بلافاصله از آنها برای فروش بیشتر، سریعتر و آسان تر استفاده کنید.

Easy Sailing / تام هاپکینز و بن کینچ

یک فروشنده موفق تنها در نقش فروش سنتی مفید نیست. چه بخواهید محصول جدیدی را به یک کسب‌وکار بفروشید، ایده‌ای را برای سرمایه‌گذار مطرح کنید، یا پس از بررسی آگهی‌های شغلی و ارسال رزومه، خود را در یک مصاحبه بفروشید، این کتاب دارای تمام نکات و تکنیک‌هایی است که باید در این زمینه بمانید. بیرون از جمعیت ، به شما ارائه دهد. این راهنمای ساده به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های فروش، ارتباط و مذاکره را که برای ارائه موفقیت‌آمیز، برنده شدن و حفظ مشتریان، حفظ اعتماد به نفس و به دست آوردن نتایجی که می‌خواهید، نیاز دارید، توسعه دهید.

فروش حقیقت / مایک واینبرگ

آیا موفقیت در فروش می تواند به سادگی نصب آخرین ابزار CRM یا پر کردن نمایه های رسانه های اجتماعی و انتظار برای نمایش خودکار سرنخ های واجد شرایط در صندوق ورودی شما باشد؟ مایک واینبرگ، نویسنده این کتاب، معتقد است که هر چه راه حل های مدرن تری اتخاذ کنید، نتیجه گیری دشوارتر می شود. در این کتاب نویسنده می گوید آنچه در فروش و مدیریت فروش در چند دهه گذشته بسیار خوب عمل کرده است راز موفقیت در فروش امروز است. وینبرگ با به اشتراک گذاشتن استراتژی های اثبات شده ای که برای تیم های فروش در بسیاری از صنایع مختلف در سراسر جهان کارآمد بوده است، بر روش های قدیمی و فراموش شده فروش تمرکز می کند.

اشتراک بیش از حد / دانیل پریستلی

“برای مشتریان نجنگید، بگذارید آنها برای شما بجنگند!” آیا تا به حال در صف رستوران بایستید؟ آیا از ماه گذشته چیزی سفارش داده اید؟ آیا برای بلیط هایی که در همان روز فروخته می شوند مبارزه کرده اید؟ آیا تا به حال یک آرایشگاه با لیست انتظار شش ماهه داشته اید؟ افرادی هستند که دنبال مشتریان نمی روند، مشتریان آنها را تعقیب می کنند. در دنیایی از گزینه های بی نهایت، چرا اینطور است؟ چرا مردم صف می کشند؟ چرا پول بیشتری می دهند؟ چرا از ماه ها قبل رزرو می کنند؟ چرا این افراد و محصولات چنین تقاضایی دارند؟ و چگونه می توانید مقداری از آن را دریافت کنید؟ این کتاب سعی دارد به این سوالات پاسخ دهد.

شنا با کوسه ها / هاروی ماکی

اکثر کتابچه های راهنمای فروش به شما می گویند که مهم ترین چیزی که می فروشید خودتان هستید. نویسنده این کتاب معتقد است که نه، اینطور نیست: «فروش خود گاهی می تواند ایده بسیار بدی باشد. چون دوست من اکثرا من و تو بد رفتاری داریم. چالش ما، چه فروشنده باشیم، چه مذاکره کننده، مدیر یا کارآفرین، این است که به دیگران در پاسخ به پیشنهادمان فایده نشان دهیم. درک شخصیت سوژه هایمان مهم است. نکته اصلی این است که شما می توانید با علاقه واقعی به درک دیگران به اهداف خود برسید.”

راز بسته شدن فروش / زیگ زیگلار

پزشکان، مهندسان، وزرا، والدین، معلمان… همه باید ایده های خود را «بفروشند» تا موفق شوند. این کتاب راهنمای زیگ زیگلار، نویسنده و کارآفرین مشهور آمریکایی است. نویسنده در این کتاب به هنر متقاعدسازی که اساسی ترین بخش فروش است، پرداخته است. و به شما می آموزد که چگونه مشتریان را وادار به گفتن “بله” کنید. در این کتاب How to Inspire to Say، زیگ زیگلار بیش از 100 پایان موفق را برای هر نوع متقاعدسازی توصیف می کند و به شما می گوید که چگونه از تخیل خود برای به دست آوردن نتیجه استفاده کنید. نکات کلیدی 100 فروشنده موفق آمریکایی نیز در پایان این کتاب ذکر شده است.

گاو بنفش / ست گودین

این کتاب در مورد نوآوری توسط استاد بازاریابی و نویسنده پرفروش ست گودین یک پیام ساده دارد: “متفاوت باشید و جسور باشید.” در این کتاب، گودین نکات عملی را برای «اختراع مجدد» نام تجاری خود از طریق نوآوری ارائه می‌کند و بیان می‌کند: «با تبدیل کردن «قابل توجه» (مانند گاو بنفش) به یک عامل کلیدی موفقیت برای نوآوری، راه‌اندازی یک گردش کار نوآوری متفاوت می‌تواند شما را از شر توسعه محصول سنتی. گاو بنفش به چیز مهمی اشاره دارد، که ارزش توجه و صحبت کردن را دارد. تصور کنید ساکن شهری هستید که در یک منطقه روستایی زندگی می کنید. در حال رانندگی در آن مکان هستید. در ابتدا، ممکن است از دیدن گاوهای قهوه ای که در حال پرسه زدن هستند هیجان زده شوید. اما پس از چند ساعت تماشای همان صحنه، به زودی علاقه خود را از دست خواهید داد. ست گودین این کتاب را در فصل‌های کوتاه و کوتاهی نوشت، از جمله هر کدام درباره مفهوم یا بینشی در مورد بازاریابی و فروش بحث می‌کند.