منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 12 کتاب موثر برای افزایش دانش بازاریابی

12 کتاب موثر برای افزایش دانش بازاریابی

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
12 کتاب موثر برای افزایش دانش بازاریابی

هر چقدر هم که در حرفه بازاریابی خود باتجربه باشید، همیشه افرادی هستند که دانش بیشتری نسبت به شما در این زمینه کاری دارند و می توانید از دانش آنها استفاده کنید. بگویم، این افراد چند پیراهن دیگر از شما پاره کرده اند و می توانند تجربیات خود را با شما در میان بگذارند. یک راه خوب برای یادگیری از متخصصان با تجربه، خواندن کتاب های نوشته شده توسط آنها است.

رزومه ساز - میز
رزومه ساز - موبایل

برخی از این کتاب ها علاوه بر پوشش بازاریابی، رویکردی فلسفی نیز دارند که می توان آن را در موقعیت هایی فراتر از بازاریابی نیز به کار برد. و همچنین ارائه بینشی در مورد برخی از موفق ترین کمپین های آن زمان. اگر قصد دارید شغلی ایجاد کنید تا یک بازاریاب دیجیتال شوید یا قصد دارید در سایر شاخه های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، بازاریابی محتوا و غیره کار کنید، باید همیشه خود را با دانش بازاریابی دیجیتال به روز نگه دارید و فراموش نکنید که بخوانید. در حال حاضر کتاب های ارزشمند زیادی در دسترس هستند که می توانید آنها را بخوانید تا دانش بازاریابی خود را توسعه دهید.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین کتاب های بازاریابی را ارائه کنیم تا به شما در گسترش مهارت های خود در این زمینه کمک کند تا در هنگام استخدام متخصص دیجیتال مارکتینگ و سایر مشاغل در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید.

کتاب تنش

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

کشش به شما نشان می دهد که چه چیزی باعث رشد محصول و خدمات انفجاری در هر کسب و کار یا استارتاپ می شود. در واقع یکی از مهم ترین عوامل سرمایه گذاری موفق، شناخت این سیگنال ها است و در راه اندازی و راه اندازی استارتاپ نیز به عنوان عاملی تعیین کننده محسوب می شود.

بیشتر کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها محصول یا خدماتی برای ارائه دارند، اما چیزی که باعث شکست محصول یا خدمات می‌شود، کشش محصول یا خدمات است. در این کتاب با کانال های مختلف کشش آشنا می شوید، ممکن است تعصب خاصی نسبت به یک یا چند مورد داشته باشید، اما باید به همه آنها به عنوان فرصت های بالقوه نگاه کنید.

19 کانال کششی وجود دارد:

  • بازاریابی عفونی
  • روابط عمومی
  • روابط عمومی غیر متعارف
  • بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نمایش
  • تبلیغات آفلاین
  • سئو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • مهندسی بازاریابی
  • هدف قرار دادن وبلاگ
  • توسعه تجاری
  • حراجی
  • بازاریابی وابسته
  • پلتفرم های موجود
  • نمایشگاه تجارت
  • برنامه آفلاین
  • جذب از طریق گفتگو
  • جامعه را تقویت کند

کتاب بازاریابی نسل سوم

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

این کتاب آینده بازاریابی را توضیح می دهد و توضیح می دهد که چرا اکثر بازاریابان در گذشته گیر کرده اند. از طریق مطالب ارائه شده در این کتاب، شما با مدل جدید بازاریابی آشنا می شوید که در آن مشتریان نه تنها به عنوان مصرف کننده، بلکه به عنوان انسان های پیچیده و چند وجهی فعال، دغدغه مند و خلاق در نظر گرفته می شوند و بر اساس این ویژگی ها، آنها باید دیده شود درمان شود. نسل سوم بازاریابی به پیچیدگی روح انسان می پردازد. بهترین شرکت‌های امروزی محصولات، خدمات و فرهنگ سازمانی ایجاد می‌کنند که ارزش‌های مشتریانشان را منعکس می‌کند.

نسل سوم بازاریابی مرحله ای است که شرکت ها از مشتری مداری به انسان محوری حرکت کرده اند، مرحله ای که شرکت ها به تعادل سودآوری و مسئولیت اجتماعی رسیده اند.

کتاب بازاریابی نسل چهارم

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

کتاب بازاریابی نسل چهارم یک کتاب ضروری برای نسل بعدی بازاریابی است. این کتاب که توسط بازاریابان پیشرو جهان نوشته شده است به شما کمک می کند تا در دنیای در حال تغییر و مصرف کنندگان برای رشد پایگاه مشتریان خود حرکت کنید. مشتریان امروزی زمان و توجه کمتری برای اختصاص دادن به برند شما و هر قدمی که برندهای دیگر با آن روبرو می شوند، دارند. شما باید در موقعیت خود ثبات داشته باشید، توجه آن ها را جلب کنید و پیامی را که می خواهند بشنوند، برسانید.

در این کتاب خواهید آموخت که چگونه قدرت دائما در حال تغییر است، تاثیر ارتباطات دیجیتال را بر مشتریان خواهید دید و همچنین با تقسیم بندی خرده فرهنگ ها آشنا خواهید شد. خواندن کتاب بازاریابی نسل چهارم برای افزایش بهره وری در کسب و کار ضروری است و این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه افزایش بهره وری را در برند خود پیاده سازی کنید.

در نسل چهارم بازاریابی به موضوعاتی مانند تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه کاناله و مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

مدیریت تبلیغات

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

کتاب مدیریت تبلیغات محمود محمدیان اولین کتابی است که بعد از انقلاب در حوزه تبلیغات ارائه شد. نویسنده این کتاب دکتر محمود محمدیان، مدرس بازاریابی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که سال ها در زمینه بازاریابی و تبلیغات تدریس کرده است و کتاب ایشان بر اساس تجربیات شخصی ایشان و استفاده از ابزارهای مدرن نوشته شده است. علم. دانش.

این کتاب به طور خاص به تاریخچه تبلیغات می پردازد و در این کتاب با مفاهیمی مانند مدل تبلیغات و مراحل ایجاد تبلیغات آشنا می شوید. برای درک بهتر مفاهیم نمونه هایی از تبلیغات ایرانی آورده شده است که می توان از آنها در بازاریابی استفاده کرد. به گفته نویسنده این کتاب انواع مختلفی از رسانه ها برای تبلیغات وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رادیو
  • روزنامه
  • مجله
  • تبلیغات شهری
  • اینترنت

مشتریان در معرض تبلیغات در این رسانه ها قرار می گیرند و به همین دلیل شناخت این رسانه ها و اثربخشی آنها می تواند به مدیریت موفق کمپین های تبلیغاتی کمک کند.

گاو بنفش

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

شما یا گاو بنفش هستید یا نه. یا مورد توجه قرار می گیرید یا نامرئی می مانید. انتخاب خود را انجام دهید استارباکس، اپل و سایر شرکت های بزرگ چه چیزی دارند که شما ندارید؟ چگونه این برندها به رشد خود ادامه می دهند و برندهای دیگر را برای نفس کشیدن پشت سر می گذارند؟

بازاریابان سال هاست که از چک لیست برای ارزیابی موفقیت محصولات خود استفاده می کنند. این چک لیست شامل قیمت گذاری، تبلیغات و تبلیغات است که عملاً دیگر کاربردی ندارند. برای اینکه این چک لیست موثر باشد، باید گاو بنفش را به آن اضافه کنید.

هر روز، مصرف‌کنندگان با چیزهای کسل‌کننده‌ای مواجه می‌شوند – برای مثال گاو قهوه‌ای – اما ما حاضریم شرط ببندیم که آنها هرگز گاو بنفش را فراموش نخواهند کرد. گاو بنفش یک فعالیت بازاریابی نیست. این یک روند روان است که یا آن را دارید یا ندارید.

در گاو بنفش، ست گودین از شما می‌خواهد که در هر کاری که انجام می‌دهید، یک گاو بنفش داشته باشید و هر کاری که می‌توانید برای خلق چیزی قابل توجه انجام دهید. این کتاب به بازاریابان کمک می کند تا محصولات قابل فروش را ایجاد کنند.

هر برندی یک داستان است

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

بیش از نیم میلیون کارفرما قدرت کتاب Every Brand is a Story نوشته دونالد میلر را درک کرده اند و به درآمد میلیونی رسیده اند.

اگر از کلمات اشتباه برای صحبت در مورد محصول خود استفاده کنید، هیچکس آن را خریداری نخواهد کرد. بازاریابان و صاحبان مشاغل برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود و در نتیجه ضرر و زیان، سنگ تمام نمی گذارند.

در این کتاب، او یک روش اثبات شده را به اشتراک می گذارد تا به شما کمک کند مشتریان خود را جذب کنید و تأثیر واقعی داشته باشید. رهبران کسب و کار زمانی که نمی دانند چگونه داستان برند خود را تعریف کنند، برای جذب مشتری تلاش می کنند. هر کتاب برند یک داستان است که راه حل اثبات شده ای برای این مشکل ارائه می دهد. بدون یک پیام واضح و مشخص، مشتریان متوجه نمی شوند که شما چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید و نمی خواهند با شما ارتباط برقرار کنند، در نتیجه تعامل مشتری و موارد دیگر را از دست می دهند.

در این کتاب، دونالد میلر به بازاریابان و صاحبان مشاغل می آموزد که چگونه از هفت عنصر جهانی برای بهبود چشمگیر نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و رشد تجارت خود استفاده کنند.

فرآیند اثبات شده آنها به هزاران شرکت کمک کرده است تا با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنند و مزیت رقابتی خود را به آنها معرفی کنند.

اقیانوس آبی

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

نویسندگان استراتژی اقیانوس آبی بر این باورند که تنها راه شکست دادن رقابت، تلاش نکردن برای شکست دادن رقابت است. استراتژی اقیانوس آبی در مورد چگونگی پیشی گرفتن از رقابت و ایجاد استراتژی های موفق است. به گفته نویسندگان این کتاب، کسب و کارها باید به خارج از مرزهای سنتی خود نگاه کنند تا برای مشتریان خود نوآوری کنند. در اقیانوس آبی، آنها می توانند به جای مبارزه بر سر سهم بازار قدیمی، شروع به ایجاد تقاضا کنند.

ربوده شده

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

Whistleblowing یک تکنیک جدید در بازاریابی است که به شرکت ها کمک می کند تا با مخاطبان فعلی و آینده خود ارتباط برقرار کنند. در این تکنیک شرکت ها باید سعی کنند از اخباری که در دنیا اهمیت بالایی دارند و جلب توجه می کنند استفاده کنند. البته برای این کار باید از راه های صحیح وارد شد و اصول اخلاقی را رعایت کرد. این روش برای شرکت هایی که بودجه کافی برای آگاهی از برند ندارند و یا هیچ ایده خلاقانه ای برای آن ندارند بسیار موثر است.

بازاریابی چریکی

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

هنگامی که بازاریابی چریکی برای اولین بار در سال 1983 منتشر شد، جی لوینسون با رویکرد خود برای جذب مشتری، انقلابی در راه ایجاد استراتژی های بازاریابی کسب و کارهای کوچک ایجاد کرد. در این کتاب، فلسفه لوینسون برای یادگیری در مورد سهم بازار و نحوه بدست آوردن آن را خواهید آموخت.

کلید موفقیت در بازاریابی چریکی، هنر توجه است. به این ترتیب، کسب و کارها باید از همه چیزهایی که در اطرافشان اتفاق می افتد آگاه باشند. آنها می توانند این کار را با کمک روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، مجلات، مشترکین و رقبا انجام دهند. بازاریابی پارتیزانی یکی از روش های بازاریابی خلاقانه است که طی سالیان متمادی در بین بازاریابان و کارفرمایان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نام دیگر بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی یا بازاریابی چریکی است.

طرح بازاریابی کسب و کار کوچک

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

برای ایجاد یک کسب و کار موفق، باید اقدامات بازاریابی تصادفی را متوقف کنید و یک برنامه معتبر برای رشد سریع کسب و کار دنبال کنید. به طور سنتی، تدوین برنامه بازاریابی فرآیندی دشوار و زمان بر بوده است، به همین دلیل است که اغلب در شرکت ها انجام نمی شود.

در طرح بازاریابی کسب و کار کوچک، آلن دیب پیشرفتی در پیاده سازی بازاریابی ارائه می دهد که ایجاد یک طرح بازاریابی را سریع و آسان می کند. با کمک این کتاب می توانید برنامه بازاریابی پیچیده خود را ایجاد کنید و از ابتدا به یک قهرمان بازاریابی تبدیل شوید.

چه در حال راه اندازی کسب و کار خود باشید و چه یک کارآفرین باتجربه، طرح بازاریابی ساده ترین و سریع ترین راه برای ایجاد یک طرح بازاریابی است که به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

قبایل

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

«قبایل» ست گودین نگاهی کاملاً متفاوت به رهبری دارد. این کتاب در مورد یافتن یا ایجاد قبیله هایی برای رهبری، نه برای مدیریت کارمندان صحبت می کند. ست گودین به ما نشان می دهد که قبایل همه جا هستند. در داخل و خارج سازمان ها، در موسسات دولتی و خصوصی، در سازمان های غیرانتفاعی، در کلاس درس، در فرهنگ و در سراسر کره زمین. برای اینکه یک رهبر باشید به هیچ تجربه یا مدرک، جمعیت شناسی یا مهارت خاصی نیاز ندارید – فقط باید یک رهبر باشید.

این کتاب راهنمای گام به گام رهبری نیست. در این کتاب، ست هر کاری می‌کند تا ما را متقاعد کند که مسئولیت رهبری یک قبیله را به عهده بگیریم. با مطالعه کتاب قبایل متقاعد خواهید شد که:

بدون رهبر، پیروانی وجود نخواهد داشت.

شما یک رهبر هستید؛

ما به شما نیاز داریم

ایده ماندگار عالی

بهترین کتاب ها برای بازاریابی

این کتاب ترجمه‌ای از یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای تجارت به نام Made to Stick توسط برادران هیث است. در این کتاب، نحوه استفاده صحیح از ایده ها برای ایجاد محتوا و تبلیغات را خواهید آموخت.

مارک تواین گفت که دروغ سریعتر از هر حقیقتی پخش می شود. مشاهدات او درست است: افسانه‌های شهری، تئوری‌های توطئه و اخبار جعلی بدون زحمت پخش می‌شوند. در همین حال، افراد دارای ایده‌های انتقادی – کارآفرینان، معلمان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران – برای ارائه مؤثر ایده‌های خود تلاش می‌کنند.

در هر صورت شما ایده ها و محصولاتی را دارید که می خواهید به موثرترین شکل ارائه دهید. این کتاب یکی از بهترین کتاب های محتوایی است که در آن با 6 کلید طلایی برای عالی و ماندگار کردن ایده های خود و اصول ایده های برنده آشنا می شوید.

یک ایده عالی ماندگار روش ارتباط شما را تغییر خواهد داد. وقتی این کتاب را می خوانید، داستان های موفقیت و شکست را خواهید خواند، مانند دانشمند برنده جایزه نوبل که برای اثبات نکته ای در مورد زخم معده، یک لیوان باکتری نوشید.