طبق تحقیقات HubSpot، 80٪ از مردم خواندن مقالات را به هدایت شدن به سمت تبلیغات ترجیح می دهند و 70٪ موافق هستند که محتوا باعث می شود آنها احساس نزدیکی به یک محصول یا تجارت کنند. اما این آمار چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟ پاسخ ساده است: اگر در حال حاضر استراتژی بازاریابی محتوای موثری ندارید، احتمالاً چیزهای زیادی را از دست داده اید. به همین دلیل است که باید به طور جدی تری در مورد استخدام یک تولید کننده محتوا در سازمان خود فکر کنید.
در اقتصاد دیجیتال امروزی، بازاریابی محتوا احتمالا موثرترین روشی است که کسب و کار شما می تواند برای دستیابی به مشتریان وفادار و بالقوه استفاده کند. به همین دلیل تولید محتوا به یکی از مشاغل پرطرفدار در بازار کار دنیا تبدیل شده است و بسیاری از علاقه مندان به نویسندگی و تبلیغات مسیر شغلی محتوا را انتخاب می کنند. با این حال، اگر هنوز در مورد اتخاذ یک استراتژی محتوا متقاعد نشده اید، ما به بررسی جایگاه بازاریابی محتوا در سازمان ها ادامه می دهیم و هشت دلیل برای نیاز به تولید محتوا به شما ارائه می کنیم.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا مهم است زیرا به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود نرخ تبدیل و ایجاد سرنخ کمک می کند. فراموش نکنید که در دنیای امروز، مشتریان از برندهای مورد علاقه خود محتوای باکیفیت انتظار دارند. بر اساس گزارش وضعیت ورودی، تولید محتوا برای 80 درصد از بازاریابان اولویت اصلی است. علاوه بر این، بازاریابی محتوا به طور متوسط 26٪ از بودجه بازاریابی B2B را تشکیل می دهد. در اینجا مهمترین مزایای بازاریابی محتوا آورده شده است:
1. مخاطب را برای مدت طولانی تری درگیر می کند
محتوای عالی یک دارایی مهم است و این توانایی را دارد که یک تجربه مثبت برای مشتریان بالقوه شما ایجاد کند و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند. محتوا بلیط شما برای جلب توجه مخاطب و تقویت مستمر قرار گرفتن در معرض برند است و می تواند تصویر مثبتی از برند شما در ذهن بینندگان و مشتریان ایجاد کند.
2. جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی با استفاده از ترفندهایی مانند اهدای جوایز راه حلی کوتاه مدت است که می تواند در بلندمدت به برند شما آسیب برساند. (همه ما هر روز به صفحاتی برمی خوریم که تعداد فالوورهای زیادی دارند اما تعداد لایک و کامنت هیچ ربطی به تعداد فالوورها ندارد و معمولا اعتماد چندانی به آنها نداریم.) اما با جذب مخاطب با یک محتوای به روز و جذاب، می توانید مخاطبان فعالی داشته باشید که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و به تدریج مخاطبان شما را افزایش دهند.
3. مخاطبان شما به شما اعتماد خواهند کرد
ایجاد محتوا به کسب و کار شما کمک می کند تا مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. می توانید به سوالات آنها پاسخ دهید و با مشتریان تعامل داشته باشید. وقتی ارزشی خلق می کنید بدون اینکه چیزی در ازای آن دریافت کنید، مخاطبان شما بیشتر به توصیه های شما اعتماد خواهند کرد. در نهایت، زمانی که محتوای شما در مکان و زمان مناسب منتشر شود، باعث بهبود شهرت برند شما خواهد شد. هرچه مشتریان محتوای با کیفیت بیشتری ببینند، احتمال تعامل مثبت آنها با شرکت شما بیشتر است.
4. جذب افراد با کیفیت
بازاریابی محتوا می تواند سرنخ های با کیفیت ایجاد کند. هنگامی که مخاطبان شما محتوای شما را می بینند، در آینده به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. علاوه بر این، تماسها برای اقدام (CTA) که مستقیماً در محتوای شما قرار میگیرند، میتوانند سرنخهای جدیدی را برای تیم فروش شما ایجاد کنند. محتوا همچنین راهی عالی برای هدایت کاربران به صفحه فرود است. به طور معمول، شما محتوا را برای ارائه اطلاعات مفید و رایگان به بازدیدکنندگان خود ایجاد می کنید و می توانید CTA را در هر جایی از محتوا اضافه کنید. هرچه محتوای شما بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه روی دکمه فراخوان شما کلیک شود و مخاطبان به صفحه فرود شما بروند، بیشتر می شود.
5. کسب و کار به لطف سئو بیشتر قابل مشاهده است
هرچه محتوای با کیفیت و منسجم بیشتری تولید کنید، برای تلاشها و اهداف سئوی خود بهتر خواهید بود. سئو به محتوای شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری را به محتوای تجاری شما جذب کند و آگاهی از برند شما را افزایش دهد.
6. شرکت خود را به عنوان مرجع در صنعت خود قرار دهید
ایجاد محتوای با کیفیت به ایجاد اقتدار آنلاین شما کمک می کند. اگر کسب و کار شما به عنوان یک مکان معتبر برای یافتن اطلاعات شناخته می شود، به احتمال زیاد در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. به علاوه، اگر مشتریان شما را به عنوان یک متخصص صنعت ببینند، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد. محتوای شما باید تخصص شما را در زمینه کاری خود نشان دهد و پاسخ های ارزشمندی به سوالات مخاطبان ارائه دهد.
7. آگاهی از برند را با محتوای با کیفیت ایجاد کنید
با محتوا، می توانید خود را به مخاطبانی معرفی کنید که قبلاً از وجود برند شما اطلاعی نداشتند. راه های زیادی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارد، اما بازاریابان محتوا می توانند این کار را به روشی منحصر به فرد انجام دهند. استراتژی محتوا فراتر از رتبه بندی مقاله وبلاگ شما در صفحه یک گوگل است، بلکه محتوای شما (و بنابراین نام تجاری شما) را در هر جایی که مشتریان بالقوه شما به دنبال محصول شما هستند قابل مشاهده باشد.
8. افزایش طرفداران وفادار برند
هر کسی که در مورد محتوای شما هیجان زده می شود و آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارد، قبل از خرید محصول شما، طرفدار برند می شود. طرفداران برند می توانند بر تصمیمات خرید دوستان و خانواده خود تأثیر بگذارند.
9. اندازه گیری عملکرد محتوا آسان است
بازاریابی محتوا هرگز فرآیندی یکباره نیست. نیاز به بهبود و تعدیل مداوم دارد. شما به راحتی می توانید عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید. محتوایی را تقویت کنید که سرنخ های بیشتری ایجاد می کند و محتوای ضعیف را از استراتژی محتوای خود حذف کنید. به این ترتیب می توانید در طول زمان عملکرد محتوای خود را بهبود ببخشید.
10. در هزینه های بازاریابی صرفه جویی کنید
بسیاری از بازاریابان تولید محتوا را مقرون به صرفه ترین استراتژی بازاریابی می دانند. اگرچه هزینه اولیه برای محتوا ممکن است بالا به نظر برسد، تولید محتوا در درازمدت بسیار کمتر از تبلیغات پولی، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی سنتی است.
نمونه ای از بازاریابی محتوا
فرض کنید شما یک مربی شخصی هستید و میخواهید مشتریان خود را افزایش دهید، یک وبلاگ راهاندازی میکنید و هر هفته 2 تا 3 محتوای بهینهسازی شده برای کلمات کلیدی مینویسید که نحوه تناسب اندام، درست غذا خوردن و کاهش وزن را توضیح میدهد. این محتوا به مرور زمان در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود و هنگامی که مخاطبان شما شروع به جستجوی آنلاین برای یافتن راه هایی برای خوش فرم شدن می کنند، به وبلاگ شما می آیند، پست های تخصصی شما را می خوانند و هفته به هفته برای کسب اطلاعات بیشتر از شما باز می گردند. اراده. برخی از این بینندگان تصمیم می گیرند به تنهایی ورزش کنند و برخی دیگر تصمیم می گیرند که باید به یک متخصص اعتماد کنند تا آنها را در بهترین رویکرد راهنمایی کند. بنابراین برای مشاوره رایگان با شما تماس می گیرند و در نهایت شما را در یکی از برنامه های آموزشی خود ثبت نام می کنند.
بازاریابی محتوا، مانند مثالی که در بالا ذکر شد، یکی از مؤثرترین راهها برای آوردن مشتریان به تقریباً هر کسبوکاری است. بنابراین، اگر قبلاً یک سازنده محتوا استخدام نکرده اید، به استخدام فردی با تجربه در این زمینه فکر کنید.