
پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) یکی از مهم ترین الزامات هر کسب و کاری است که شما را از رقبای خود متمایز می کند و می تواند به شما در جذب و استخدام افراد ماهر و حفظ کارمندان کمک کند. برای ایجاد ارزش پیشنهادی کارمند خود، می توانید با درک اینکه کارکنان فعلی شما چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست دارند و جویندگان کار در محل کار ایده آل خود چه می خواهند شروع کنید.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که ارزش پیشنهادی یک کارمند چگونه می تواند به شما در جذب افراد ماهر و با استعداد کمک کند، چه عواملی می توانند ارزش پیشنهادی یک کارمند را ایجاد کنند و چند نمونه از بهترین آنها را نشان خواهیم داد.
ارزش پیشنهادی کارمندان چیست؟
پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) مجموعهای از مزایایی است که در ازای مهارتها، تجربه کاری و کیفیت کار در هر موقعیت شغلی به کارمندان ارائه میکنید. اما کارکنان چگونه از ارزش پیشنهادی کارکنان سود می برند؟
پیشنهاد ارزش کارکنان معمولاً شامل مزایا، پاداشهای مالی، فرصتهای توسعه شغلی و امتیازاتی است که کارکنان دریافت میکنند. همچنین ارزش ها و چشم انداز شرکت را بیان می کند. هدف پیشنهاد ارزش کارمند این است که کارمندان را برای کار برای شرکت شما هیجان زده کند و در نتیجه باعث افتخار کارمندان به کار برای شرکت شما شود. به علاوه، این یک راه عالی برای ایجاد و رشد نام تجاری کارفرمای شما است.
بسیاری از جویندگان کار به دنبال شرکت هایی هستند که ارزش های آنها با ارزش های آنها مطابقت داشته باشد. تطبیق ارزش پیشنهادی کارمند با اهداف و علایق کارجو ممکن است او را متقاعد کند که شرکت شما را بر سایر شرکت ها برای استخدام انتخاب کند. در واقع، بر اساس یک نظرسنجی توسط این وب سایت، 21 درصد از جویندگان کار به دنبال موقعیت شغلی هستند که با علایق و ارزش های آنها همخوانی دارد.
علاوه بر این، داشتن یک EVP قوی و متقاعدکننده میتواند افراد شرکتهای دیگر را متقاعد کند که برای آن شرکت کار کنند (یعنی کسانی که فعالانه به دنبال شغل نیستند اما برای فرصتهای شغلی مناسب هستند) که درصد زیادی از نیروی کار را تشکیل میدهند. یک دنیا می سازند.
به طور کلی ارزش پیشنهادی کارکنان با ارزش پیشنهادی کارفرمایان برای فروش محصولات خود به مشتریان یکسان است.
چه چیزی یک پیشنهاد ارزش کارمند خوب را تعیین می کند؟
یک EVP قوی باید منحصر به فرد و متفاوت از آنچه رقبای شما ارائه می دهند باشد و با خواسته ها و نیازهای کارمندان شما مطابقت داشته باشد. در واقع، پیشنهاد ارزش کارکنان باید ارزش شرکت شما را منعکس کند و باید افتخار و انگیزه داشته باشد و کارکنان شما را تشویق کند که هر روز بهترین کار خود را انجام دهند.
یک پیشنهاد ارزش قوی معمولا بیشتر از حقوقی است که به کارمند خود می دهید. در ادامه به برخی از عناصر کلیدی که به طور کلی بر ارزش پیشنهادی خوب و قوی کارکنان تأثیر میگذارند اشاره خواهیم کرد:
- پاداش های مالی مانند حقوق، پاداش فصلی و دادن سهم.
- مزایای استخدامی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی، صندوق بازنشستگی، مرخصی والدین یا موارد مشابه.
- فرصتهای توسعه شغلی مانند یادگیری مدیریت و رهبری، آموزش فنی، برنامههای مربیگری، ارتقای شغلی، پوشش تمام هزینههای ماموریت، بازپرداخت شهریه یا دورههای آموزشی پرداختی.
- هدایا و مشوق های پولی و غیر پولی مانند عضویت در باشگاه، قهوه و تنقلات رایگان، ساعات کاری انعطاف پذیر، فرصت های دورکاری یا کارگاه های تیم سازی.
- یک محیط کاری سالم و مثبت که آزادی و تعادل بین کار و زندگی را برای کارکنان فراهم می کند.
- درباره فرهنگ سازمانی، اهداف و ارزشهایی مانند ارتباطات، همکاری و روابط مثبت بین اعضای تیم و سرپرستان صحبت کنید.
نمونه هایی از پیشنهاد ارزش کارمند
در اینجا چند نمونه از ارزش پیشنهادی کارکنان در شرکت های مختلف آورده شده است:
- در Best Tech Unlimited، مدیران ارزش پیشنهادی خود را موفقیت کارکنان خود و کمک به آنها در دستیابی به اهدافشان تعریف می کنند. تیم رهبری آنها به طور مداوم کارمندانی را که حداقل یک سال در تیم بوده اند با ارائه آموزش مدیریت و رهبری، کارگاه های تیم سازی و دوره های دانشگاه آزاد تشویق می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنند. در پیشنهاد ارزش کارکنان خود، آنها متعهد به بهبود زندگی اعضای تیم و کمک به آنها برای حرفه ای شدن هستند.
- Marking Solutions به دنبال اعضای تیمی است که مشتاق کمک به دیگران هستند. هدف آنها همکاری دوشادوش با مشتریان برای کمک به کسب و کارهای کوچک آنهاست. آنها این کار را با تفکر خارج از چارچوب برای ایجاد محتوای خلاقانه و کمپین های بازاریابی انجام می دهند که مشتریان جدید را به سمت این شرکت ها سوق می دهد. برای کمک به ایجاد رابطه منحصر به فرد مشتری و کارمند برای کارکنان خود، آنها مزایایی مانند سفر با حقوق بین شرکت و مکان ملاقات مشتری، دوره های آموزشی خدمات مشتری و فرصت هایی برای پیشرفت شغلی ارائه می دهند.
- تیم Elevate برای همکاری و مشارکت ارزش قائل است. بنابراین او وقت گذاشت تا دفتر را به مکانی مورد علاقه برای همه کارمندان تبدیل کند. آنها می خواهند وظایف کاری را از خسته کننده به سرگرم کننده تبدیل کنند. برای حمایت از این رویکرد، آنها مزایایی مانند آشپزخانه کاملاً مجهز، ساعات کاری انعطافپذیر، پاداشهای منحصربهفرد، استراحت بین شغلها و زمان تعطیلات نامحدود را ارائه میکنند. شعار کار او این است: “بیا با ما خوش بگذران و جایی که کار می کنی را دوست داشته باش.”
چگونه یک ارزش پیشنهادی برای کارمندان در شرکت خود ایجاد کنید؟
پیشنهاد ارزشی شما باید برای جویندگان کار جذاب باشد و حس وفاداری را به شرکت القا کند. برای کمک به شما در ایجاد یک EVP قوی، در اینجا پنج مرحله وجود دارد که میتوانید در فرآیند جذب و جذب استعداد در نظر بگیرید:
1. آنچه کسب و کار شما در حال حاضر ارائه می دهد را ارزیابی کنید
شرکت شما چه چیزی برای فروش و ارائه به کارکنان دارد؟ مزایا، غرامت، محیط کار و سایر فرصت هایی که کسب و کار شما به کارمندان ارائه می دهد را در نظر بگیرید.
با گذشت زمان، ارزشهای شما میتوانند تغییر کنند، بنابراین مهم است که دائماً ارزش پیشنهادی خود را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا این ارزشها بهطور دقیق همه ارزشهای شرکت شما را نشان میدهد یا خیر.
2. ویژگی هایی را که کارمندان ایده آل شما دارند فهرست کنید
در جلسه ای با تمام سرپرستان شرکت خود شرکت کنید و تمام ویژگی هایی را که می خواهید در موقعیت های خود جذب کنید فهرست کنید. همه این ویژگی ها فرد ایده آل شما را برای این شغل مشخص می کند. هر گونه مهارت، ویژگی و توانایی این کارکنان ایده آل را ذکر کنید. این ویژگی ها و ویژگی های بالقوه در جویندگان کار ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- قابل اعتماد
- الهام گرفته شود
- با تجربه شدن
- احساساتی بودن
- منضبط شدن
دانستن ویژگی های بالقوه در کارمند ایده آل خود می تواند به شما کمک کند تا ارزش پیشنهادی خود را حول آن ویژگی ها بسازید. به عنوان مثال، اگر به دنبال کارکنان با انگیزه هستید، فرصت های آموزشی و توسعه شغلی می تواند در پیشنهاد ارزش کارمند شما گنجانده شود. این به شما امکان می دهد با انگیزه ترین افرادی را که به دنبال فرصت هایی برای پیشرفت و پیشرفت شغلی خود هستند جذب کنید.
3. یک نظرسنجی از کارکنان موجود برای یافتن نیازها و نیازهای آنها انجام دهید
برای کاهش جابجایی کارکنان در سازمان خود، باید در جذب و استخدام افراد ماهر و با استعداد قوی باشید و علاوه بر این، بر حفظ کارکنان فعلی خود تمرکز کنید. از کارمندان خود بپرسید که در مورد شرکت شما چه چیزی را دوست دارند و دوست دارند چه پیشرفت هایی را ببینند. از این فهرست استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی بیشترین سود را برای کارمندان فعلی شما دارد.
کارکنان انگیزه بیشتری دارند تا با یک شرکت EVP که حول نیازهای آنها می چرخد، بمانند. اینکه کارکنان چقدر نسبت به شرکت شما مشتاق هستند، جو مثبتی در شرکت ایجاد می کند و جذب افراد را آسان تر می کند. سوالاتی که باید در نظرسنجی کارکنان خود بگنجانید عبارتند از:
- از کار کردن در اینجا بیشتر از چه چیزی لذت می برید؟
- برخی از مزایای مورد علاقه شما که شرکت در حال حاضر ارائه می دهد چیست؟
- دوست دارید چه فرصت هایی را در شرکت به ما ارائه دهیم؟
- آیا مسیر شغلی شما در شرکت مشخص است؟
- آیا احساس می کنید که دارید کار ارزشمندی انجام می دهید؟
- چه نوع حمایتی را می خواهید به شرکت ارائه دهید تا به شما در پیشرفت شغلی کمک کند؟
- به نظر شما چه چیزی این شرکت را منحصر به فرد می کند؟
انجام مصاحبه های خروج یکی دیگر از راه های عالی برای دریافت بازخورد مثبت است که می توانید از آن برای ایجاد یک EVP قوی استفاده کنید.
4. پیشنهاد ارزش کارمند را برای هر کارمند منحصر به فرد و جویای کار تعریف کنید
برای اطمینان از جذب نامزدهای ایده آل خود، پیام های خود را برای مخاطب خاصی که می خواهید جذب کنید بنویسید. به عنوان مثال، اگر می خواهید افرادی را استخدام کنید که مایل به یادگیری و رشد برای یک موقعیت کارآموزی در شرکت شما هستند، پیشنهاد ارزش کارمند شما ممکن است شامل هرگونه پیشرفت، پیشرفت شغلی یا بازپرداخت شهریه باشد.
ایجاد یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد برای هر جویای کار، افراد مناسب را در شرکت شما جذب و استخدام می کند. حتی اگر پیشنهاد ارزش کارمند خود را برای یک فرد خاص تنظیم می کنید، فراموش نکنید که هر EVP همچنان باید ارزش های کلی و اهداف شغلی شرکت شما را نشان دهد.
5. ارزش پیشنهادی کارکنان را در شرکت خود به اشتراک بگذارید
بعد از اینکه ارزش پیشنهادی کارمند خود را تعریف کردید، وقت آن است که آن را با جویندگان کاری که می خواهید جذب کنید به اشتراک بگذارید. آن را در شرح شغل خود، در وب سایت شرکت یا وب سایت های استخدام، در طول فرآیند مصاحبه، در نامه های پیشنهاد شغلی، حساب های رسانه های اجتماعی خود و سایر بخش های فرآیند استخدام ارائه دهید.
به یاد داشته باشید، هدف EVP کمک به جذب، استخدام و حفظ افراد مناسب برای کسب و کارتان است، بنابراین مهم است که این افراد بدانند چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند.