
می توان گفت که تقریباً 54 کار وجود دارد که باید در طول فرآیند سوار شدن در هر سازمانی انجام شود. بسیاری از این فعالیتها شامل امضا و تشکیل پرونده هستند، که فعالیتهای مورد علاقه و هیجانانگیز هر کارمند برای اولین روز کارشان نیست.
افرادی که به تازگی استخدام شده اند و برای اولین بار می خواهند پشت میز خود بنشینند باید در مورد شغل خود هیجان زده باشند و برای اولین روز کاری خود کاملا آماده باشند. یکی از موثرترین راهها برای آمادهسازی و هیجانانگیز کردن یک استخدام جدید، ایجاد یک بسته خوشآمدگویی برای ارائه استخدام و همچنین برند شما در روز اول کار است.
پکیج خوش آمدید چیست؟
بسته خوشامدگویی که به عنوان بسته خوش آمدگویی، هدیه ورودی یا جعبه خوش آمدگویی نیز شناخته میشود، یک ابزار معرفی محکم برای هر شرکتی است که یک کارمند جدید در اولین روز کاری خود (یا قبل از شروع کار) دریافت میکند.
فرقی نمیکند محتویات بسته خوشآمدگویی را در جعبه قرار دهید، یا در کیسه یا روی میز قرار دهید. نکته مهم این است که بسته خوش آمدگویی و محتویات آن باید به گونه ای طراحی و انتخاب شود که از برند، فرهنگ سازمانی و علایق گیرنده الهام گرفته شود. این بسته معمولاً از ترکیبی از محصولات کاربردی و سرگرم کننده تشکیل شده است که به کارمند کمک می کند راحت تر در جایگاه خود در سازمان قرار بگیرد.
چگونه یک بسته خوشامدگویی می تواند تجربه کارمندان را بهبود بخشد؟
دریافت چنین بسته ای و آن هم در روز اول کار، بلافاصله کارمند جدید را تحت تاثیر قرار می دهد و قطعاً منافع بلندمدتی را برای او و سازمان به دنبال دارد. این مزایا عبارتند از:
1. باعث می شود احساس خوش آمد گویی کنند
ارائه یک بسته خوشآمدگویی هیجانانگیز و شاید غیرمنتظره باعث میشود کارکنان احساس کنند که در یک مهمانی کوچک که برای استقبال از آنها در سازمان برگزار شده بود شرکت کردهاند. حتی اگر این کارمند باید از راه دور به کار خود ادامه دهد.
2. فرهنگ سازمانی را می شناسند
مواردی که در هر بسته خوشامدگویی گنجانده شده است، و همچنین ظاهر و ظاهر بسته، همگی می توانند فرهنگ سازمانی را منعکس کنند. وقتی یک کارمند جدید بسته خوشامدگویی خود را می بیند، باید فوراً بفهمد که فرهنگ سازمانی چیست، با این بسته خوشامدگویی می خواهد چه چیزی را منتقل کند، و کارمند جدید قرار است در چه شرکتی کار کند.
3. کارمند جدید احساس می کند دیده شده و ارزشمند است
وقتی انتخاب می کنید که ورود کارکنان جدید را جشن بگیرید، حرفه آنها در شرکت با غرور و هیجان آغاز می شود، زیرا می دانید که برای حضور آنها ارزش قائل هستید و به مهارت ها و توانایی های آنها اعتقاد دارید.
بسته های خوشامدگویی که برای گیرنده شخصی سازی شده اند موثرتر هستند. به خصوص، زمانی که شامل یک نامه شخصی از رئیس یا مدیر جدید آنها باشد.
4. کارمند جدید تجربه انتقال آرام به سازمان را خواهد داشت
روزهای اول پیوستن به هر سازمانی همه چیز در مورد یادگیری در مورد سازمان است، اما شما می توانید با یک بسته خوش آمدگویی این روند را آسان تر کنید. یعنی مواردی مانند نمای کلی دفتر، اطلاعات ورود به سیستم و برگه پرسشهای متداول میتوانند روند را آسانتر کنند. به این ترتیب، قبل از اینکه کارمند جدید سؤالی داشته باشد، به سؤالات او پاسخ دادهاید و اگر بعداً به کمک نیاز داشت، تمام راهنماییهای لازم را ارائه کردهاید.
5. کارمند جدید با ذهنیت خلاق وارد سازمان می شود
بسته های خوش آمدگویی کار را برای کارمندان لذت بخش تر می کند، آنها را از یکنواختی روز اول کاری دور می کند و آنها را در یک ذهنیت سازنده قرار می دهد. به یاد داشته باشید: کارمندان جدید هرگز نباید از خود بپرسند، “بعدش چی؟” بنابراین، برای روز و اولین هفته کاری خود برنامه ای داشته باشید تا بدانند پس از دریافت بسته خوش آمدگویی خود، چه انتظاری داشته باشند.
6. نرخ ماندگاری کارکنان را افزایش می دهد
در حالی که بسیاری از کارمندان جدید همیشه نگران این هستند که در روز اول خود چه تأثیری بگذارند، کارفرمایان باید این را نیز در نظر بگیرند و آن را در اولویت قرار دهند. سازمانهایی که فرآیند پذیرش قوی دارند، حفظ کارمندان خود را تا 82 درصد افزایش میدهند و ایجاد یک بسته خوشآمدگویی عالی راه درازی خواهد داشت.
چه چیزی باید در بسته خوشامدگویی گنجانده شود؟
به طور معمول، هر بسته خوشامدگویی شامل مواردی است که ممکن است یک کارمند در طول بازدید از هر سازمانی به آنها نیاز داشته باشد. اگر شرکت شما حال و هوای معمولی دارد، آنها می توانند از چیزهایی مانند سویشرت های نام شرکت یا برچسب ها برای نشان دادن آن استفاده کنند. اگر شرکت شما حرفه ای تر است، همچنان می توانید از اقلام شخصی سازی شده مانند لیوان قهوه یا دفترچه یادداشت با نام شرکت استفاده کنید، اما این بسته خوش آمدگویی نباید حس غیررسمی محتوای کتابچه راهنمای کارمندان را داشته باشد.
صرف نظر از فرهنگ شرکت خود، شما باید تمام دستورالعمل های سازمان خود را دنبال کنید تا بتوانید هنگام استخدام کارمندان جدید ثبات خود را نشان دهید. با توجه به این موضوع و موارد دیگر، نمونه هایی از مواردی که ممکن است در بسته خوشامدگویی گنجانده شود را ارائه خواهیم داد:
برای تامین نیاز روزانه نیروی جدید می توانید موارد زیر را در پکیج خوش آمد گویی قرار دهید:
- یک فنجان قهوه برای استفاده مداوم
- یک بطری آب برای استفاده مداوم
- دفتر و خودکار
- بند گیره برای اتصال به کارت
برای انعکاس فرهنگ و ارزشهای سازمان، میتوانید موارد زیر را در بسته خوشآمدگویی قرار دهید:
- کتابچه راهنمای کارکنان که شامل تاریخچه شرکت، ماموریت برند، ارزش ها، ساختار تیم و فرهنگ سازمانی است
- اقلام دارای نشانواره یا مارک سازمانی چاپ شده، مانند کیف، کلاه، گرمکن، یا برچسب
- راهنمایی در مورد معنای عبارات خاص در شرکت به همراه حقایق مهم و دانش در مورد سازمان
برای اطلاع رسانی و آماده سازی نیروی جدید می توانید موارد زیر را در پکیج خوش آمد گویی قرار دهید:
- قراردادها و فرم های مورد نیاز برای کارکنان
- برنامه ای برای روز یا هفته کاری، سرفصل جلسات کلیدی، مراحل نصب و برنامه معرفی به سازمان
- فهرست اطلاعات ورود به سیستم برای دسترسی به برنامه ها، نرم افزارها و ابزارهای کاری
- نقشه کارمند، با نام و نقش همکاران در نمودار سازمانی
- اطلاعات پارکینگ
- نقشه دفتر منطقه ای با کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های مورد علاقه تیم
برای تحت تاثیر قرار دادن قدرت جدید، می توانید موارد زیر را در یک بسته خوشامدگویی قرار دهید:
- پیام خوش آمدگویی شخصی از مدیر یا رهبر تیم
- میان وعده، نوشیدنی یا سورپرایز مورد علاقه افراد جدید استخدام شده (هنگام تهیه بسته خوشامدگویی از آنها بپرسید)
- کارت هدیه برای خرید محصول از یک کسب و کار محلی یا اعتباری برای خرید لوازم کار
10 مورد از بهترین بسته های استقبال در بین شرکت ها
همانطور که در حال حاضر می بینید، بسته های خوش آمدگویی ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با کارمندان جدید هستند. برای تهیه این بسته می توانید از خلاقیت و همچنین ابزارهای افزایش بهره وری استفاده کنید یا از هر دو الهام بگیرید. در ادامه ده نمونه از بسته های خوش آمدگویی چشمگیر از سراسر جهان را ارائه خواهیم داد:
دراپ باکس
Dropbox یک فضای کاری مدرن است که برای کاهش حجم کاری طراحی شده است. این مجموعه به دلیل خدمات میزبانی فایل که اکثر ما استفاده می کنیم شناخته شده است. بنابراین، با Dropbox، میتوانید روی چیزهای مهمتر تمرکز کنید و کارها را راحتتر انجام دهید.
بسته Dropbox شامل نوت بوک، خودکار، برچسب لپ تاپ، لیوان کمپینگ، قهوه و یادداشت خوش آمدگویی است.
عنصر سه
مشاور بازاریابی Element Three از کارکنان جدید خود با بستهای به نام E3ers که یادآور بستههای دانشگاهی است، استقبال میکند. این بسته خوش آمدگویی برنده جایزه ADDY 2018 برای این شرکت شده است. بسته او شامل یک تی شرت از رئیس عنصر سه، یک بطری آب، یک پرچم، یک دفترچه یادداشت، یک خودکار و یک یادداشت شخصی است.
نیروی فروش
Salesforce، یک شرکت نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری، بسته خود را برای هر استخدام، بسته به تیمی که فرد در آن کار خواهد کرد، سفارشی می کند. این شرکت به طور مداوم در حال توسعه این بستهها است، اما این بسته خوشآمدگویی که در زیر در مورد آن صحبت میکنیم، یک مدل چشمگیر و هیجانانگیز از این سازمان برای قدرت جدید است. تازه استخدامشدهها در تیمها نرمافزار انتخابی خود را به همراه مجموعهای از کتابها، کارتهای هدیه، شکلاتها و حتی یک تفنگ Nerf اسباببازی دریافت میکنند.
Ogilvy & Mather
کیت خوش آمدگویی که توسط تیم تبلیغاتی و روابط عمومی کیپ تاون Ogilvy & Mather طراحی شده است، “جعبه القایی” نام دارد. Ogilvy یک آژانس تبلیغاتی، بازاریابی و روابط عمومی مستقر در نیویورک است.
چیزی که واقعاً در مورد کیت خوش آمدگویی کارکنان Ogilvy جالب است این است که کل کیت خوش آمدگویی بر اساس کتاب کوتاه دیوید اوگیلوی The Eternal Pursuit of Unhappiness و هشت عادت جوامع بسیار خلاقانه او ساخته شده است.
این بسته خوشامدگویی نه تنها از نظر بصری خیره کننده است، بلکه شامل یک طرح کلی از نقشه دفتر و یک کپی از کتاب موسس سازمان به نام The Eternal Pursuit of Unhappiness نیز می شود.
دیگم دیجیتال
این شرکت دیجیتال مارکتینگ کره ای از محیط اطراف خود الهام گرفته و بسته خوش آمدگویی را طراحی کرده است که شبیه ساختمان اداری آنها است. هنگامی که استخدام جدید بسته را باز می کند، یک بروشور تعاملی حاوی شش داستان شرکت به همراه کارت شناسایی استخدام جدید را می بینند. وقتی کارت شناسایی خود را در ورودی اصلی ساختمان میکشد، یک تابلوی LED با پیامی با مضمون خوشامدگویی روشن میشود.
پرایس واترهاوس کوپرز
اگر می خواهید یک بسته خوش آمدگویی طراحی کنید که دارای تعادلی از موارد کاربردی و سرگرم کننده باشد، از این کیت از شرکت مشاوره مدیریت جهانی PricewaterhouseCoopers الهام بگیرید.
این بسته خوشآمدگویی شامل چند مورد کاربردی مانند پایه لپتاپ و ماوس بیسیم است، اما شامل چای، خوشبوکننده هوا و گیاه نیز میشود. این کیت نشان می دهد که سازمان دوست دارد نیروی کار خود را تجهیز کند اما برای رفاه کارکنان خود نیز ارزش قائل است. موارد داخل این بسته خوش آمدگویی نشان می دهد که PricewaterhouseCoopers می خواهد کارکنان در محل کار جدید خود احساس راحتی کنند.
M&C Saatchi Mobiles
به عنوان یک رسانه دیجیتال، منطقی است که بسته خوش آمدگویی کارمندان M&C Saatchi Mobile مدرن، سرگرم کننده و تعاملی باشد. این بسته خوش آمدگویی شامل اقلام مختلفی از کتابچه راهنمای کارمندان و نقشه سازمان گرفته تا سه پایه دوربین، گلدان های سفالی و کارت های بازی مارک دار می باشد.
یک روش
OneMethod یک آژانس تبلیغاتی کانادایی است که رویکردی تجربی به بازاریابی و طراحی دارد. بنابراین چه راهی بهتر از ارائه یک بسته خوش آمدگویی با موضوع آزمایشگاهی برای رساندن این پیام به تازه واردان؟
در داخل بسته، شرکت کنندگان یک کتابچه راهنمای آزمایشگاه (همچنین به عنوان کتابچه راهنمای کارکنان OneMethod شناخته می شود)، یک قوطی رنگ اسپری، یک لیوان، خودکارهای شرکت، نوشیدنی های با طعم Kool-Aid و آب نبات سنگی به عنوان لوازم آزمایشگاهی پیدا خواهند کرد. در این کیت گنجانده شده است.
چگونه می توان بسته خوشامدگویی را در برنامه Onboarding گنجاند؟
بسته خوش آمدگویی باید یکی از اولین چیزهایی باشد که یک کارمند جدید در اولین روز کاری خود دریافت می کند. در حال حاضر، ممکن است شخصی از راه دور با شرکت کار کند یا ممکن است تمام وقت با شرکت زندگی کند. بسته به زمان و مکان ورود شما، چند راه مختلف برای تحویل بسته خوش آمدگویی به کارمند وجود دارد.
به طور سنتی، بسته های خوش آمدگویی روی میز کارمندان قرار داده می شود تا آنها در روز اول خود ببینند. با این حال، گاهی اوقات شرکت ها بسته های خوش آمدگویی را از یک هفته یا بیشتر برای کارمندان ارسال می کنند. این به آنها امکان می دهد زودتر درباره شرکت یاد بگیرند و اولین روز کاری خود را راحت تر شروع کنند.
اگر شخصی از راه دور با شرکت کار می کند، بهتر است این بسته را برای او ارسال کنید. اگر بسته خوشامدگویی را پست میکنید، آن را قبل از اولین روز کاری ارسال کنید تا کارمندان جدید همان احساسی را داشته باشند که همه در اولین روز کاری خود دارند.
با بهترین و کاربردی ترین بسته های خوش آمدگویی، کارمندان را به حامیان برند تبدیل کنید
شروع یک کار جدید می تواند برای اکثر افراد هیجان انگیز باشد. اما در مورد شروع یک کار جدید با شرکتی که با یک هدیه چشمگیر از شما استقبال می کند، چطور؟ البته همه دوست دارند در این شرایط قرار بگیرند و دوست دارند از آنها استقبال شود.
اگر استقبال خود را از استخدام های جدید دائمی کنید، عکس های مراسم حضور در شبکه های اجتماعی را به اشتراک می گذارد و برند سازمانی شما را تقویت می کند. این نوع بازاریابی ارگانیک می تواند شهرت شرکت شما را افزایش دهد و افراد با استعداد بیشتری را برای کار در سازمان شما جذب کند.
پست هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند این جمله را تایید می کند که می گوید: این شرکت به فکر کارمندان خود است و با کارشان به آنها نشان می دهد که برای شرکت ارزشمند هستند.