همه چیز درباره اتوماسیون بازاریابی

همه چیز درباره اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد وظایف خسته کننده و تکراری بازاریابی دیجیتال را خودکار کنید. اتوماسیون بازاریابی از نرم افزاری برای خودکارسازی کارهای مرتبط با بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی و حتی برخی کمپین های تبلیغاتی استفاده می کند. ایجاد سرنخ و جذب مشتریان در طول سفر خود یکی از چالش های اصلی برای کسب و کارها است. از سوی دیگر، بسیاری از کسب‌وکارها با انفجار داده‌های جمع‌آوری‌شده مواجه هستند و سعی می‌کنند از این داده‌ها برای شناسایی روندها و بهبود فروش استفاده کنند. اتوماسیون بازاریابی می تواند با ساده کردن گردش کار و استفاده صحیح از داده ها به رفع این چالش ها کمک کند.

امروزه استفاده از اتوماسیون بازاریابی به یکی از روندهای کاری در دنیای تجارت تبدیل شده است و کسب و کارها تسلط بر این ابزار بازاریابی مدرن را پیش نیاز استخدام متخصص بازاریابی و بازاریابی می دانند. این مقاله شما را با اتوماسیون بازاریابی آشنا می کند:

استخدام بدون سابقه کار

مسابقه جذب استعداد شروع شد، شانس برنده شدن خود را از دست ندهید!

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی فرآیند استفاده از فناوری برای خودکارسازی فعالیت های بازاریابی، به ویژه کارهای تکراری مانند بارگذاری پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا کمپین های تبلیغاتی است. با اتوماسیون بازاریابی، پیام ها می توانند به صورت خودکار و طبق دستورالعمل های فردی ارسال شوند. استفاده از اتوماسیون بازاریابی می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و کارایی تمام فرآیندهای بازاریابی شما را بهبود بخشد.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

راه های مختلفی وجود دارد که بازاریابان می توانند از اتوماسیون بازاریابی برای اجرای استراتژی ها استفاده کنند:

استفاده از کوکی ها

کوکی ها قطعات کوچکی از داده های ذخیره شده در رایانه کاربر هستند. هدف از کوکی ردیابی سابقه مرور شما یا ثبت اطلاعات ورود به سیستم است. شرکت‌ها ممکن است از کوکی‌ها برای اتوماسیون بازاریابی، ردیابی بازدیدکنندگان از طریق صفحات وب‌سایت خود، امتیازدهی به سرنخ‌ها و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس فعالیت بازدیدکنندگان استفاده کنند.

بازاریابی شخصی

هر اقدام مشتریان بالقوه شما یک نقطه داده اضافی برای استراتژی بازاریابی شما است و به شما می گوید که مشتریان در لحظه به دنبال چه چیزی هستند. این اطلاعات بسیار مفید است، اما ردیابی این رفتارها به صورت دستی غیرممکن است. با اتوماسیون بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند از این ورودی‌ها در چندین کانال استفاده کنند تا نیازهای مشتریان خود را عمیقاً درک کنند و محتوای مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند.

با استفاده از فرم های تماس

بازاریابان از فرم های تماس برای جمع آوری اطلاعات از مشتریان احتمالی استفاده می کنند و سپس از اتوماسیون برای برقراری ارتباط با آنها بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری می کنند استفاده می کنند.

چند نکته مهم برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند فرآیندهایی را که برای افزایش نرخ تبدیل، افزایش بهره وری، ساده سازی گردش کار و بهبود روابط با مشتری نیاز دارید، خودکار کنید. برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی، این نکات را به خاطر بسپارید:

  • کارهای تکراری را خودکار کنید
  • امتیاز دهی خودکار به سرنخ ها و پیگیری عملکرد فروش
  • بخش را هدایت می کند
  • ارسال پیام شخصی
  • ساده شروع کنید و به تدریج افزایش دهید
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید

کارهای تکراری را خودکار کنید

همانطور که نحوه خودکارسازی بخش های مختلف بازاریابی خود را ارزیابی می کنید، به دنبال کارهای تکراری باشید که ممکن است برای تیم شما وقت گیر باشد. مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و ردیابی دستی سنتی سرنخ ها. خودکار کردن این وظایف باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، به شما امکان می دهد آنها را بهتر از یک انسان انجام دهید و خطر اشتباهات پرهزینه را از بین می برد.

امتیاز به طور خودکار پیشرفت می کند

امتیازدهی سرنخ بخشی از مدیریت سرنخ است که به شما امکان می دهد معیارهایی را بر اساس علاقه مشتری به محصولات یا خدمات تعیین کنید. امتیازدهی سرنخ به‌ویژه برای کسب‌وکارهای تجاری (B2B) به دلیل چرخه‌های فروش طولانی آنها مفید است. به عنوان مثال، با اتوماسیون بازاریابی، می‌توانید تعامل سرنخ‌های خود را با پیام‌رسانی ردیابی کنید، رفتار کاربر را در وب‌سایت خود نظارت کنید و نقاط تماس را در چندین پلتفرم، از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید. سپس نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند امتیاز را به دست آورد و به تیم فروش اطلاع دهد تا سرنخ را پیگیری کند.

بخش را هدایت می کند

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای خودکارسازی موفقیت‌آمیز بازاریابی، تقسیم‌بندی آن‌ها به محض ورود است. ثابت شده است که ایمیل‌های تقسیم‌بندی شده منجر به نرخ باز شدن بالاتر، نرخ تعامل بالاتر و تبدیل‌های فروش بیشتر می‌شوند. مخاطبین جدید را بر اساس علایق و تعامل آنها تقسیم بندی کنید. یک راه عالی برای شروع این است که از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خود بخواهید تا بر اساس نحوه دریافت سرنخ شما را برچسب گذاری کند. به عنوان مثال، اگر آنها به دلیل خرید یک محصول خاص اضافه کرده اند، ممکن است به محصولات دیگری از آن دسته یا دسته های مشابه علاقه مند شوند. به طور مشابه، اگر آنها برای یک مورد رایگان ثبت نام کنند، ممکن است به محصولات یا خدمات مرتبط با آن کالای رایگان علاقه مند شوند.

فرصت های فوق العاده برای کارفرمایان

در Talent Recruitment Drives، ما تمام فرآیندهای استخدام را برای سازمان شما از جمله بررسی رزومه، ارزیابی های ویژه و عمومی و مصاحبه های منابع انسانی انجام می دهیم.

ارسال پیام شخصی

به یاد داشته باشید که وقتی پیام می دهید، با انسان ها صحبت می کنید! پیام‌رسانی B2B می‌تواند کمی رسمی‌تر باشد، اما شما همچنان با مردم در ارتباط هستید. از اتوماسیون برای شخصی سازی پیام ها بر اساس اطلاعاتی که در مورد مخاطبین خود جمع آوری کرده اید استفاده کنید.

ساده شروع کنید و به آرامی افزایش دهید

وقتی در زمینه اتوماسیون بازاریابی تازه کار هستید، با خودکارسازی کارهای کوچک و ساده شروع کنید، به خصوص کارهایی که تیم بازاریابی شما قبلاً آنها را خسته کننده می دانستند. هنگامی که نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون خود را درک کردید، می توانید اتوماسیون بازاریابی خود را گسترش دهید و نتایج را بهبود بخشید.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می‌کند تا شناسایی کنید که چه مشتریانی باید دسترسی داشته باشید، بهترین زمان دسترسی به آنها را تعیین کنید و پیام ارسال کنید. با این حال، یکی از مهم ترین مولفه ها برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن این فرآیند، اطمینان از ایجاد محتوای با کیفیت است. اطمینان حاصل کنید که فقط از محتوای با کیفیت برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنید.

نمونه هایی از اتوماسیون بازاریابی

در ادامه برای درک بهتر چند نمونه از کاربردهای اتوماسیون بازاریابی را بررسی کرده ایم:

خوش آمدی: بعد از اینکه مشتریان در وب سایت شما ثبت نام کردند، می توانید یک ایمیل خوش آمدگویی برای آنها ارسال کنید تا درباره شما، کسب و کارتان اطلاعات بیشتری به آنها بدهید یا آنها را تشویق به شروع خرید کنید. همچنین می‌توانید یک سری ایمیل برای آنها ارسال کنید که برای انتقال سریع‌تر مشتریان از طریق قیف فروش طراحی شده‌اند.

پیگیری شخصی: بر اساس آنچه مشتریان خریداری کرده‌اند، می‌توانید یک کمپین پیگیری برای آنها ارسال کنید، توصیه‌های خرید را بر اساس سفارش‌های قبلی‌شان ارائه دهید، از آنها بخواهید نظرات خود را بنویسند یا عکس‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

ایمیل یادآوری: می‌توانید برای یادآوری مواردی که به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند اما هنوز خریدی را انجام نداده‌اند، ایمیل ارسال کنید.

کمپین بازگشت: شما می توانید مشتریانی را هدف قرار دهید که در مدت زمان معینی از مجموعه شما خرید نکرده اند. می‌توانید توصیه‌های محصول را بر اساس خریدهای قبلی یا کدهای تخفیف برای آنها ارسال کنید تا آنها را تشویق کنید از شما خرید کنند.

آخرین نکته

اتوماسیون بازاریابی برای بهبود عملکرد تلاش های بازاریابی شما و کارآمدتر کردن آنها طراحی شده است. با استفاده از داده های مناسب و ارسال پیام مناسب، می توانید به طور موثر بازاریابی کنید و زمان بیشتری را برای تمرکز بر دیگر تلاش های توسعه کسب و کار آزاد کنید.