ایران تلنت با هدف شناسایی استعدادهای برتر در هر گروه تجاری و معرفی آن ها به شرکت ها برای استخدام، اقدام به برگزاری مسابقه ای از گروه ها یا رشته های تحصیلی با عنوان «جام کار» برای شناسایی استعدادهای برتر در هر رشته یا رشته تحصیلی کرده است. همه باید با افرادی مثل او ملاقات کنند. شرکت ها با شرکت در این رقابت برای رقابت، جدای از تقویت برند کارفرمایی سازمان خود و در نتیجه رفع موانع جذب و رشد با جذب بهترین افراد در سازمان، بهترین افراد را در هر گروه کاری جذب و استخدام می کنند. ،
انگیزه جذب استعدادها به دنبال رفع چه موانعی است؟
ایران به دنبال رفع این موانع بر سر راه جذب استعدادهاست:
تأیید مهارت های خاص جویندگان کار
بسیاری از افراد برای جلب توجه کارفرمایان مهارت های زیادی را در رزومه خود گنجانده اند، اما چقدر این مهارت ها با واقعیت مطابقت دارند؟ چگونه می توان سطح مهارت جویندگان کار را قبل از استخدام ارزیابی کرد؟ کمپین های استعدادیابی به کارفرمایان کمک می کند تا چالش اعتبارسنجی مهارت های تخصصی متقاضیان کار را کاهش دهند.
دریافت تعداد زیادی رزومه
با توجه به شرایط کنونی و افزایش درخواستهای استخدام، انتخاب از بین رزومهها کاری چالش برانگیز است که زمان زیادی را از گروه منابع انسانی شرکتها میگیرد و غربال کردن رزومههای بیشمار را کاری دشوار و طاقتفرسا میسازد.
هزینه های بالای استخدام و استخدام
هزینه های زیادی در رابطه با استخدام نیرو وجود دارد که برخی از آنها واضح و برخی از آنها چندان واضح نیستند. به عنوان مثال، برای درج آگهی های شغلی خود چقدر هزینه می گیرید؟ یا چگونه هزینه فرآیند مصاحبه را محاسبه می کنید؟ این امر باعث می شود هزینه هر استخدام یکی از مهم ترین و همچنین یکی از پیچیده ترین معیارها در جذب و جذب استعدادها باشد.
تفاوت بین افراد و رزومه آنها
اگر تجربه ای در زمینه استخدام و استخدام دارید، می دانید که یکی از چالش های اصلی تفاوت محسوس بین افراد و رزومه آنهاست. در بسیاری از موارد رزومه نظر کارشناس استخدام را جلب می کند اما در نهایت پس از بررسی مرجع مشخص می شود که اطلاعات درج شده در رزومه با واقعیت مطابقت ندارد. به این ترتیب سازمان متحمل هزینه زمانی بالایی می شود و فرآیند استخدام بسیار طولانی خواهد بود.
راه حل ایران تلنت برای استخدام بی عیب و نقص
در درایو جذب استعداد، ایران تلنت پس از برگزاری آزمون ویژه چهار مرحله ای و مصاحبه اولیه منابع انسانی، بهترین متخصصان را برای جذب معرفی می کند. در کمپین “جذب استعدادها” مهارت های نرم و سخت متخصصان در 16 گروه کاری طی چهار آزمون ویژه سنجیده می شود و پس از مصاحبه اولیه – در صورت تایید – به شرکت شما معرفی می شود.
به این ترتیب، شرکت ها می توانند به راحتی به جویندگان کار برتر و نخبه دسترسی داشته باشند و آنها را به سرعت جذب و استخدام کنند. بدون مواجهه با چالشهایی مانند «تأیید مهارتهای خاص افراد» یا «دریافت رزومههای بیکیفیت بیش از حد» و «تطبیق نکردن افراد با رزومهشان».
جذب پرسنل مستعد و بررسی رزومه با کیفیت بالا
ایران تلنت پیش از این این کمپین را به صورت انحصاری برای چند شرکت بزرگ در حوزه فناوری اجرا کرده بود و پس از موفقیت پروژه و درخواست های مکرر شرکت ها، اکنون این طرح را به صورت عمومی و سراسری اجرا می کند. شرکت های خصوصی و دولتی با شرکت در این کمپین این فرصت را دارند که در کنار معتبرترین شرکت های ایران بایستند و سازمان خود را بر اساس نیاز خود به سمت نیروهایی خاص راهنمایی کنند و ضمن معرفی سازمان خود به کارشناسان برتر کشور، سازمان خود را جذب کنند.
ارزیابی تخصصی بر اساس مدل ارزیابی شایستگی افراد جویای کار
با شرکت در این کمپین، سازمانها مطمئناً با بالاترین کیفیت رزومه دریافت میکنند و افراد واقعاً مستعد را جذب میکنند، زیرا هر متخصص بر اساس مدل ارزیابی شایستگی متقاضیان، آزمونهای علمی بهروز و ارزیابیهای تخصصی را انجام میدهد. استاندارد ONET)، افراد به صورت حضوری مرحله مصاحبه را انجام می دهند و در صورت تایید به شرکت ها معرفی می شوند.
مراحل اجرای کمپین «استعداد جذب».
1: تقویت برند کارفرما: در این کمپین ابتدا مطالب و مطالب تبلیغاتی مربوط به سازمان شما ایجاد می شود و از لوگوی شرکت در پوسترها و اطلاعیه های ملی استفاده می شود. به این ترتیب کارشناسان ایرانی با سازمان و برند کارفرمای شما بیشتر آشنا می شوند.
2: دعوت ویژه جهت دریافت رزومه: در مرحله بعد، تبلیغات گسترده ای برای اطلاع رسانی به جامعه و مخاطبان از کمپین و اطلاع رسانی بیش از 2 میلیون جویای کار در پایگاه داده گروه استعدادهای درخشان ایران (ایران استعداد، مربی استعداد، ایران حقوق) انجام می شود. در میان متخصصان هدف انجام شده است. آشنایی همه جانبه با دانشگاه های برتر کشور در تمامی شهرها و مقاطع تحصیلی یکی از برنامه های تبلیغاتی این رویداد است.
3: ارزیابی کارجویان با آزمون های مرتبط: در ادامه هر یک از کارجویان 4 تست اختصاصی مرتبط با شغل خود را برای سنجش سطح مهارت های نرم و سخت خود می گذرانند.
4: مصاحبه منابع انسانی و غربالگری نهایی: پس از شناسایی افراد برتر در آزمون ها، مصاحبه شخصی منابع انسانی انجام می شود و رزومه بر اساس شاخص ها و معیارهای منابع انسانی انتخاب می شود.
5: معرفی برترین کارشناسان سازمان شما: پس از تکمیل فرآیند ارزیابی و شناسایی بهترین کارجویان، افراد برای استخدام به شرکت ها معرفی می شوند.
عناوین شغلی کمپین
در مجموع 16 گروه کاری در این کمپین وجود دارد: “امور اداری، اداری”، “برنامه نویس پس زمینه”، “برنامه نویس پیشرو”، “تحلیلگر داده ها”، “تولید محتوا و روابط عمومی”، “فروش”، ” کنترل پروژه، “بازاریابی”، “مهندس صنایع”، “مهندس مکانیک”، “مهندس برق و مخابرات”، “مهندس کامپیوتر”، “مهندس عمران”، “منابع انسانی”، “مالی و حسابداری”، “هنر و گرافیک».
زمان شرکت در کمپین JobCup است
سازمانها تا 6 فوریه فرصت دارند در مسابقه جذب استعداد شرکت کنند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد وارد این لینک شوید.