راهنمای جامع موفقیت در مصاحبه شغلی فروش

راهنمای جامع موفقیت در مصاحبه شغلی فروش

حرفه فروش به شما این امکان را می دهد که به نگرانی های مشتری رسیدگی کنید، تأثیر مثبت یک محصول یا خدمات را به اشتراک بگذارید و به طور بالقوه بر اساس عملکرد فردی خود درآمد کسب کنید. در یک مصاحبه فروش، مهم است که مهارت های ارتباطی، حل مسئله، تفکر انتقادی و مهارت های سازمانی خود را نشان دهید. مصاحبه اولین فرصت واقعی شما برای به نمایش گذاشتن مهارت های فروش است. با برجسته کردن مهارت های خاص و استفاده فعال از آنها در مصاحبه، می توانید شانس خود را برای تحت تاثیر قرار دادن یک کارفرما و پیشنهاد موقعیت فروش افزایش دهید. در این مقاله به چند نکته مهم می پردازیم که می تواند به شما در موفقیت در مصاحبه شغلی فروش کمک کند.

چرا مصاحبه برای یک موقعیت فروش بسیار مهم است؟

هنگامی که به دنبال شغل در صنعت فروش هستید، مصاحبه بخش مهمی از فرآیند استخدام حرفه ای فروش است. از آنجایی که مسئولیت اصلی شما در این نوع شرایط فروش محصولات یا خدمات شرکت خواهد بود، مهم است که بتوانید خود را به درستی معرفی و بفروشید. در مصاحبه فروش، مصاحبه کننده اغلب از مصاحبه کننده انتظار دارد که مهارت های فروش خود را در حین پاسخ دادن به سوالات نشان دهد. مصاحبه فروش همچنین به شما این فرصت را می دهد که با دادن پاسخ هایی که واقعاً مهارت های فروش شما را نشان می دهد از سایر نامزدهای بالقوه متمایز شوید.

نکاتی برای موفقیت در مصاحبه های فروش

می توانید از این نکات کلیدی برای نشان دادن توانایی های خود به عنوان یک فروشنده استفاده کنید:

از قبل از شرکت مطلع شوید

قبل از اینکه بخواهید یک محصول یا خدمات را بفروشید، احتمالاً زمان زیادی را صرف یادگیری تمام جزئیات آن محصول می کنید. این شامل هدف محصول و همچنین هرگونه مشکلی است که آن را حل می کند. شما باید همان مقدار زمان را صرف آماده سازی برای مصاحبه فروش خود کنید. تا جایی که می توانید درباره شرکت و اهداف آن بیاموزید و سپس آن اطلاعات را در مصاحبه خود اعمال کنید. با مراجعه به وب سایت یا شبکه های اجتماعی این شرکت می توانید اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات این شرکت پیدا کنید.

مهارت های فروش خود را تقویت کنید

در مصاحبه، به جای پرداختن به جزئیات بیش از حد در مورد تحصیلات یا سوابق کاری گذشته خود، از این فرصت استفاده کنید تا مهارت های فروش خود را بیش از هر چیز برجسته کنید. مهارت هایی مانند گوش دادن فعال، ارتباط، مدیریت زمان و متقاعدسازی را نشان دهید. هنگام تلاش برای فروش یک محصول، فروشنده ممکن است از داده های عددی نیز برای نشان دادن کیفیت محصول استفاده کند. شما می توانید این مهارت را در مصاحبه خود نیز به کار ببرید. از نتایج کمی (یا قابل اندازه گیری) از تجربیات گذشته خود برای نشان دادن مهارت خود در فروش استفاده کنید. این می تواند شامل افزایش درصد قابل توجهی در فروش پس از پیوستن به یک تیم یا دریافت پاداش برای کسب بیشترین فروش در یک ماه باشد.

مهارت ها و توانایی های خود را بفروشید!

از مهارت های فروش خود برای فروش توانایی های خود استفاده کنید. این نه تنها منجر به یک مصاحبه خوب می شود، بلکه مهارت های فروش شما را به صورت شخصی و به شیوه ای متقاعدکننده به نمایش می گذارد. وقتی روی فروش خود و مهارت هایتان تمرکز می کنید، به همان شیوه ای که محصولات یا خدمات برند را می فروشید نشان می دهید. هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه، از جزئیات زیادی استفاده کنید، درست مانند زمانی که می خواهید محصولی را بفروشید. همچنین می‌توانید از مصاحبه‌گر بپرسید که آیا سؤال دیگری در مورد مهارت‌های شما دارد، همانطور که از یک مشتری بالقوه می‌پرسید اگر به اطلاعات بیشتری در مورد محصول نیاز دارد.

صادق باش

یک فروشنده خوب نسبت به یک محصول نیز صادق است. اگر فروشنده مزایا و معایب یک محصول را ذکر نکند، اعتماد مصرف کنندگان از بین می رود. شما می توانید همین صداقت را نه تنها با صحبت در مورد نقاط قوت خود در فروش، بلکه با صحبت در مورد زمینه هایی که می توانید در آنها پیشرفت کنید، نشان دهید. همه کارفرمایان از کارکنان انتظار ضعف دارند. مهم است که بفهمیم این نقاط ضعف چیست و کارمند چه کاری می تواند برای بهبود آنها انجام دهد.

بر مهارت های حل مسئله تمرکز کنید

بیشتر فروش ها بر حل یک مشکل برای یک تجارت یا مصرف کننده متمرکز است. قبل از مصاحبه، نوع مشکلی را که کسب و کار ممکن است تجربه کند، بیابید و در مصاحبه توضیح دهید که چگونه مهارت های شما می تواند به حل آن مشکل کمک کند. این ممکن است شامل ناتوانی در دستیابی به یک مخاطب خاص یا فروش پایین باشد. با نشان دادن توانایی خود در حل این مشکل، مهارت های حل مسئله خود را برجسته می کنید. با پرسیدن سوالات مختلف در طول مصاحبه، می توانید در مورد مشکلات کسب و کار بیشتر بدانید و سپس راه حلی برای مشکل ارائه دهید.

مصاحبه را با یک نکته مثبت پایان دهید

قبل از اینکه جلسه فروش را به پایان برسانید، سعی می کنید تاثیر خوبی بگذارید و پروژه فروش را ببندید. هدف مصاحبه یکی است. سوال بپرسید و اجازه دهید مصاحبه کننده در مورد خودش احساس مثبتی داشته باشد. به طور خلاصه توضیح دهید که چه مهارت هایی دارید و چه چیزی می توانید به شرکت ارائه دهید، و سوالات خود را بپرسید و به پاسخ های آنها گوش دهید. در صورت امکان، مشکلی را که شرکت با آن مواجه است و مهارت های فروش خود را که برای حل واقعی آن مشکل لازم است به مصاحبه کننده یادآوری کنید.

سوالات متداول مهم در مصاحبه های فروش

قبل از مصاحبه، تهیه برخی از پاسخ‌ها به برخی از رایج‌ترین سوالات مصاحبه می‌تواند کمک زیادی به آمادگی شما برای جلسه مصاحبه کند. در اینجا چند نمونه سوال و پاسخ وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای مصاحبه شغلی فروش به بهترین شکل آماده شوید:

نمونه ای از تجربه فروش سخت خود را بیان کنید

هدف از این سوال این است که در مورد چگونگی دستیابی به اهداف فروش دشوار بیشتر بدانید. مطمئن شوید که می‌توانید با استفاده از روش STAR و بحث در مورد مهارت‌های فروش خاصی که دارید، به چالش‌هایی که در یک فروش سخت تجربه کرده‌اید، پاسخ کامل دهید.

مثال: “در سمت قبلی خود، وظیفه فروش آپگریدهای اختیاری روی محصولی را داشتم که قبلاً گران بود. یاد گرفتم که برای فروش یک محصول با ارزش و هزینه بالا، ابتدا باید با مشتریان خود رابطه اعتماد ایجاد کنم. خوشبختانه با طراحی و اجرای یک استراتژی توانستم به منبعی قابل اعتماد برای نزدیک ترین مشتریانم تبدیل شوم که فقط برای خرید به من مراجعه می کنند و در نتیجه تنها در مدت شش ماه به هدف فروش در این بخش دست یافتم. 28 درصد

بزرگترین ضعف شما در فروش چیست؟

مهم است که در مورد نقاط ضعف خود صادق باشید، اما زمانی که می توانید راهی برای رفع یا بهبود آن پیشنهاد دهید، در مورد ضعف خود صحبت کنید. همچنین ایده خوبی است که به طور خاص در مورد ضعف مربوط به صنعت فروش بحث کنید.

مثال: “در 10 سالی که فروشنده بودم، متوجه شده ام که وقتی “نه” می شنوم، آن را شخصی می گیرم و به سختی می توانم “نه” را به عنوان پاسخ قبول کنم. اما از سوی دیگر، یاد گرفتم که رد شدن و نه گوش دادن بخشی از فرآیند فروش است و اتفاقاً می‌تواند نکات زیادی را برای فروش آینده به شما بیاموزد.”

از فروش چه چیزی لذت می برید؟

این یک سوال شخصی است، بنابراین هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. مهمترین چیز این است که صادقانه و با جزئیات در مورد دلیل لذت بردن از فروش صحبت کنید. این همچنین فرصت خوبی برای برجسته کردن یک مهارت فروش است که هنوز به آن اشاره نکرده اید.

مثال: “موضوع مورد علاقه من در مورد فروش، فرصت ایجاد روابط با افراد در همه صنایع است. من این فرصت را دارم که بزرگترین مشکلات مشتریانم را درک کنم، و سپس می توانم در آن مشکلات غوطه ور شوم و راه حل هایی برای آن مشکلات پیدا کنم. می توانم با شما بیایم. “

در چه نوع محیط کاری راحت تر هستید؟

این یک سوال دیگر در مورد اولویت های شماست. مصاحبه‌کنندگان اغلب از این برای تعیین اینکه آیا سبک کاری شما برای کسب‌وکارشان مناسب است یا خیر، استفاده می‌کنند. می توانید از این سوال برای برجسته کردن ترجیح خود برای کار در یک محیط فروش استفاده کنید.

مثال: “من از یک محیط کاری سریع لذت می برم که به من امکان می دهد به طور مستقل برای رسیدن به اهداف کار کنم. همچنین فرصت رسیدن به اهداف فروش و غلبه بر چالش ها را دوست دارم.”