راهنمای استفاده موثر از لینکدین

راهنمای استفاده موثر از لینکدین

لینکدین بهترین شبکه اجتماعی حرفه ای و شغلی است که توسط بسیاری از افراد به عنوان بستری برای یافتن شغل مورد استفاده قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی دارای لیستی از متخصصان و سازمان هایی است که می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همچنین امکان شبکه سازی حرفه ای را بدون نیاز به حضور در رویدادها و کنفرانس ها ارائه می دهد.

تا سال 2021، لینکدین بیش از 740 میلیون عضو در بیش از 200 کشور، از جمله مدیران تمام شرکت های فورچون 500 داشت.

استخدام بدون سابقه کار

مسابقه جذب استعداد شروع شد، شانس برنده شدن خود را از دست ندهید!

در حالی که مردم از پروفایل های لینکدین برای شبکه سازی حرفه ای، ارتباط با شرکت ها و یافتن کار استفاده می کنند، شرکت ها از این شبکه اجتماعی برای استخدام و به اشتراک گذاری اطلاعات شرکت با جویندگان کار یا کارمندان استفاده می کنند.

اما خیلی ها این سوال را دارند که چگونه از این شبکه اجتماعی حرفه ای برای اهداف خود استفاده کنیم و به طور کلی راه موثر استفاده از لینکدین چیست؟ در این مقاله، نکاتی را در مورد نحوه استفاده موثر از لینکدین به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند از همه منابع و ابزارهایی که لینکدین ارائه می‌کند بهترین استفاده را ببرید.

چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین منابع مفید، اطلاعات مفید برای همه کاربران را در اختیار جویندگان کار قرار می دهد، به عنوان یک بیلبورد عمل می کند و اطلاعات شرکت ها را برای کاریابی در اختیار جویندگان کار قرار می دهد.

در لینکدین ثبت نام کنید

برای شروع آماده اید؟ اولین کاری که باید انجام دهید بسیار ساده است. به LinkedIn.com بروید، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را در فیلدهای ارائه شده وارد کنید و یک رمز عبور برای خود تنظیم کنید.

با لینکدین شروع کنید

خیلی سریع به کار با لینکدین عادت خواهید کرد. شما با ثبت نام برای ایجاد یک حساب کاربری، ایجاد نمایه خود و افزودن یک عکس به آن شروع می کنید. لینکدین دو سطح عضویت اصلی را به کاربران خود ارائه می دهد:

  • پایه ای
  • پیشرفته (Premium)

اکانت بیسیک امکاناتی مانند امکان ارسال پیام، ایجاد پروفایل و درخواست آگهی های شغلی را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که اکانت های Advanced یا Premium دارای ویژگی ها و امکانات ویژه ای برای حضور در این شبکه هستند و به شما اجازه می دهند از خدمات بیشتری بهره مند شوید. مجوز می گیرد.

پس از ورود به سیستم، می توانید از LinkedIn برای ارتباط با دیگران، شبکه و جستجوی شغل استفاده کنید.

یک عکس حرفه ای انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید تأثیر خوبی بر دیگران بگذارید و خود را به صورت حرفه ای در شبکه های حرفه ای معرفی کنید، باید یک تصویر حرفه ای برای پروفایل لینکدین خود انتخاب کنید. برای این کار باید به جای عکس معمولی یک عکس حرفه ای انتخاب کنید.

برای انتخاب عکس پروفایل نیازی به عکس گرفتن و هزینه کردن ندارید، بلکه باید در انتخاب لباس، پس زمینه، نور و … مناسب برای عکس پروفایل لینکدین دقت کنید.

یک خلاصه حرفه ای برای پروفایل خود بنویسید

یک خلاصه حرفه ای در پروفایل لینکدین خود به شما این فرصت را می دهد که تاثیر اولیه خوبی بر افراد و شرکت های دیگر بگذارید، به خصوص اگر به دنبال کار و فرصت های شغلی جدید هستید. لینکدین برای این بخش محدودیت کاراکتری دارد، بنابراین باید همان تعداد کاراکتر را حداکثر کنید.

همانطور که لینکدین توصیه می کند سه تا پنج پاراگراف کوتاه برای این بخش بنویسید و بین پاراگراف ها فاصله بگذارید تا خواننده از خواندن پاراگراف ها خسته نشود.

نکته: لینکدین همچنین استفاده از جملات کوتاه و مختصر، اجتناب از اصطلاحات خاص، نوشتن به صورت اول شخص و استفاده از کلمات کلیدی را توصیه می کند.

از گنجاندن بخش مهمی از شخصیت خود در بخش خلاصه نترسید و انجام این کار شما را در ذهن مردم نگه می دارد. اما از آوردن هر چیزی که بسیار غیرحرفه ای یا بحث برانگیز به نظر می رسد خودداری کنید. در نهایت، نوشتار خود را دوباره بررسی کنید و در حین بررسی رزومه خود از نظر نگارش و املا، روی این بخش تمرکز کنید. اشتباهات تایپی در این بخش و به هم ریختگی نوشته شما می تواند تاثیر منفی بر شما بگذارد.

اصلاحات و اصلاحات را در نمایه خود انجام دهید

علاوه بر یک بخش خلاصه، نمایه لینکدین شما شامل سابقه کاری، تحصیلات، مهارت‌ها، تاییدیه‌ها و توصیه‌های دیگران است.

نکته: نمایه لینکدین شما به شما کمک می کند تا در بین افراد در زمینه خود مورد توجه قرار بگیرید زیرا شامل کلمات کلیدی است که در نمایه خود و در مورد خودتان ذکر می کنید.

با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در پروفایل لینکدین خود که موتورهای جستجو و مدیران استخدام به دنبال آن هستند، می توانید سود زیادی ببرید. با گنجاندن این کلمات کلیدی در رزومه، بخش علایق، عناوین شغلی و مهارت های قبلی خود، می توانید خود را در هر اکوسیستمی که در آن هستید متمایز کنید.

درخواست پیشنهادات لینکدین را ارسال کنید

توصیه های لینکدین راه عالی دیگری برای برجسته کردن پروفایل لینکدین شماست. توصیه های لینکدین توسط کارفرمایان، مشتریان یا همکاران قبلی نوشته شده است و به مدیر استخدام نشان می دهد که شما چه نوع کارمندی بودید و چه نقاط قوت دارید. این امکان برای شما وجود دارد که از افرادی که در لینکدین با آنها در ارتباط هستید، توصیه هایی بخواهید.

از تایید لینکدین استفاده کنید

تاییدیه ها راهی سریع و آسان برای نشان دادن تخصص شما به سایر کاربران است. این بخش معمولاً توسط افرادی که سرپرست شما بودند پر می شود و باید کار شما را تأیید کنند.

آدرس پروفایل لینکدین خود را در رزومه خود وارد کنید

درج آدرس پروفایل لینکدین در رزومه کاری، بازدید از لینکدین را برای کارفرمایان بالقوه آسان می کند تا درباره شما و مهارت ها و شایستگی های شما بیشتر بدانند. هنگامی که نمایه خود را ایجاد می کنید، لینکدین یک URL خاص به شما می دهد، اما شما می توانید یک URL سفارشی ایجاد کنید.

برای ایجاد یک URL سفارشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی نماد “من” در بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید و “View Profile” را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • در سمت راست صفحه، روی «ویرایش نمایه عمومی و URL» کلیک کنید.
  • در صورت امکان از نام و نام خانوادگی خود برای آدرس استفاده کنید. اگر نام و نام خانوادگی شما قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده است، سعی کنید آدرسی را از حروف نام و نام خانوادگی خود بسازید.

نکته: قبل از قرار دادن آدرس نمایه خود در رزومه، مطمئن شوید که نمایه شما به روز است و تمام فیلدها را پر کرده اید.

ارسال پیام و درخواست

پس از ثبت نام در لینکدین و ایجاد نمایه خود، می توانید شبکه سازی را با مخاطبین خود شروع کنید. مخاطبین شما ممکن است شامل افرادی باشد که از نظر حرفه، تحصیلات یا علاقه با آنها ارتباط دارید.

ابزارهای رایگان و آنلاین برای ایجاد رزومه

اکنون می توانید یک فایل رزومه حرفه ای و دوزبانه را بصورت آنلاین به صورت رایگان ایجاد و دانلود کنید.

درخواست‌هایی را برای افرادی که از طریق کار، تحصیل یا علایق مشترک دارید ارسال کنید. هنگامی که به افراد داخل یا خارج از شبکه خود پیام می دهید، به شیوه ای حرفه ای پیام بنویسید و ارسال کنید. اگر در پیام رسانی حرفه ای باشید، شانس خود را برای دریافت پاسخ از سوی مردم افزایش خواهید داد.

شبکه لینکدین شما چقدر باید بزرگ باشد؟

به چند نفر نیاز دارید تا لینکدین خود را به یک ابزار کاریابی موثر و شبکه سازی شغلی تبدیل کنید؟ پاسخ کوتاه به این سوال «بستگی دارد» است. هرچه ارتباط شما با کار و حرفه شما بیشتر باشد، بهتر است و در این مورد تعداد آن مهم نیست. در واقع کیفیت بهتر از کمیت است. در حالت ایده‌آل، باید با افرادی در لینکدین که در همان زمینه با شما هستند ارتباط برقرار کنید تا بتوانید فرصت‌های شغلی مرتبط را پیدا کنید و همچنین از آنها مشاوره‌های ارزشمندی دریافت کنید.

برای کار در لینکدین اقدام کنید

این امکان برای جویندگان کار وجود دارد که درخواست خود را مستقیماً در لینکدین ارسال کرده و فرصت های شغلی را جستجو کنند. علاوه بر این، آنها می توانند با افراد در شبکه های خود ارتباط برقرار کنند و برای پرس و جو در مورد آگهی های شغلی با آنها تماس بگیرند.

علاوه بر این، جستجوی پیشرفته به جویندگان کار اجازه می دهد تا جستجوی خود را بر اساس مکان، صنعت، وضعیت فارغ التحصیلی یا تعداد کارمندان برای نتایج جستجوی مفیدتر فیلتر کنند.

در نمایه شرکت جستجو کنید

نمایه های شرکت در لینکدین یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت های مورد علاقه شما است. در پروفایل شرکت می توانید استخدام های جدید، ترفیعات، مشاغل آگهی شده، شرکت های مرتبط و آمار شرکت را مشاهده کنید.

یک نشان لینکدین دریافت کنید

لینکدین یک “نماد ایجاد نمایه عمومی” ارائه می دهد که به شما امکان می دهد پیوندهایی با نشان های سفارشی ایجاد کنید. این نشان یک راه سریع و آسان برای کاربران فراهم می کند تا مستقیماً از وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی یا رزومه آنلاین خود به نمایه LinkedIn خود بروند.

این نشان ها شامل تصویر نمایه، عنوان شغلی و شرکتی است که در آن کار می کنید. می توانید از این نشان ها در وب سایت، وبلاگ، نمونه کارها یا رزومه ای که با Resume Builder ایجاد شده است استفاده کنید. برای ساخت نشان یا نشان کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد لینکدین شوید و روی «ویرایش نمایه عمومی و آدرس اینترنتی» زیر عکس نمایه خود کلیک کنید.
  2. در سمت راست صفحه، گزینه هایی برای ویرایش تنظیمات پروفایل شما وجود دارد.
  3. در زیر آن بخش «نشان نمایه عمومی» است. روی پیوند کلیک کنید تا نشان سفارشی خود را بسازید.
  4. دستورالعمل های Public Profile Badge Builder را دنبال کنید تا کد HTML را در وبلاگ، رزومه آنلاین یا وب سایت خود کپی و جایگذاری کنید.
  5. دو مدل نشان برای انتخاب وجود دارد و پیوندی به نمایه عمومی لینکدین شما در کدی که کپی می‌کنید گنجانده شده است.
  6. می‌توانید پیش‌نمایش تغییرات خود را قبل از عمومی شدن تغییرات دائمی مشاهده کنید.

نکات بیشتر برای استفاده از لینکدین

پس از خواندن این مقاله، امیدواریم نحوه استفاده موثر از لینکدین را یاد گرفته باشید. در اینجا چند نکته دیگر برای استفاده از این ابزار حرفه ای آورده شده است.

پروفایل لینکدین خود را به روز نگه دارید

هرچه نمایه لینکدین شما کاملتر باشد، شانس شما برای یافتن و تماس با متخصصان بیشتر است. از نمایه لینکدین خود مانند یک رزومه استفاده کنید و اطلاعات دقیقی در مورد مهارت ها و تجربه کاری خود در اختیار کارفرمایان قرار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که یک URL منحصر به فرد برای نمایه خود دارید تا دیگران بتوانند شما را پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند.

چگونه در زمان بیکاری پروفایل لینکدین خود را به روز کنیم؟

به روز رسانی نمایه لینکدین برای نشان دادن بیکار بودن خود می تواند با مشکلاتی مواجه شود. حتی اگر بیکار هستید، باز هم باید خود را با دیدی مثبت به کارفرمایان بالقوه و مخاطبین شبکه معرفی کنید.

با استفاده از اپلیکیشن موبایل لینکدین

از ویژگی های اپلیکیشن موبایل لینکدین می توان به جستجو و مشاهده پروفایل ها، دعوت از مخاطبین جدید، دسترسی به پاسخ های لینکدین و موارد دیگر اشاره کرد. در اپلیکیشن موبایل می توانید پیام ارسال و دریافت کنید، پروفایل شرکت ها و افراد را جستجو کنید و حتی رزومه خود را برای درخواست فرصت های شغلی آپلود کنید. زمانی که به وب سایت لینکدین دسترسی ندارید، می توانید به راحتی از اپلیکیشن آن استفاده کنید.