منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید

درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید

هر رهبر سبک، فلسفه و رویکرد مدیریتی خاص خود را دارد. بسیاری از مدیران می توانند به کارکنان خود انگیزه دهند، به رشد آنها کمک کنند و محیطی را برای کارکنان ایجاد کنند تا مسیر رشد و توسعه را طی کنند. از سوی دیگر، برخی از مدیران کمتر از کارکنان خود حمایت می کنند که اغلب فرصت رشد را از آنها سلب می کند. صرف نظر از سبک مدیریتی مدیران، هر یک از این دو نوع ممکن است برای کارکنان خود درس هایی داشته باشند.

درک سبک های مختلف مدیریت و مزایا و معایب هر کدام می تواند به شما کمک کند روابط خود را با مدیران بهبود بخشیده و با آنها همکاری موفقیت آمیزتری داشته باشید. علاوه بر این، این درس ها می توانند نقطه شروعی برای توسعه مهارت های رهبری شما باشند.

ابزارهای رایگان و آنلاین برای ایجاد رزومه

اکنون می توانید یک رزومه حرفه ای دوزبانه را به صورت آنلاین به صورت رایگان ایجاد و دانلود کنید.

تمرکز مدیریت بر زمان تحویل (مهلت)

درس هایی که می توان از مدیران خوب و بد آموخت

این مدیران کمتر حرف می زنند و بیشتر کار می کنند. مدیرانی که به ضرب‌الاجل‌ها اهمیت می‌دهند، افرادی وظیفه‌گرا هستند. از دست دادن یک ضرب الاجل بدترین سناریو برای این مدیران است، بنابراین آنها انتظار دارند کارمندان خود بدون هیچ بهانه ای به موقع کار خود را انجام دهند.

این نوع مدیر ممکن است سختگیر و سازش ناپذیر به نظر برسد. بهترین راه برای جلب توجه آنها صحبت در مورد حقایق و داده ها است. آنها معمولاً به جای بیان مشکلات از اعضای تیم خود می خواهند که راه حل پیدا کنند.

این مدیران می‌توانند سخت‌گیر باشند، اما به کارمندان خود فضایی می‌دهند تا بیشتر درباره ایده‌ها فکر کنند و آنها را اجرا کنند. آنها همچنین به کارمندان استقلال بیشتری در کار می دهند و انتظار دارند که بتوانند مستقل کار کنند.

از سوی دیگر، این مدیران ممکن است خواستار یا انعطاف ناپذیر به نظر برسند. آنها ممکن است از شما بخواهند که سخت کار کنید و حتی برای انجام وظایف کاری خود فداکاری کنید. اگر با این نوع مدیر کار می کنید، در اسرع وقت درباره محدودیت های خود در مورد ساعات کاری و در دسترس بودن صحبت کنید.

هنگامی که در مورد پیشرفت پروژه صحبت می کنید، یک راه مختصر برای ثبت آنچه اتفاق می افتد پیدا کنید. برای مشارکت دادن چنین مدیری در فرآیندهای حل مسئله، باید از روش های خلاقانه استفاده کرد. با شواهد نشان دهید که هنگام برخورد با چنین مدیری برای حل مشکلات تلاش کرده اید.

مدیر دوست داشتنی با حس شوخ طبعی فوق العاده

درس هایی که می توان از مدیران خوب و بد آموخت

داشتن مدیری که مانند یک دوست است و رفتار دوستانه ای از خود نشان می دهد امتیاز محسوب می شود. همه ما باید خیلی خوش شانس باشیم که چنین مدیری داریم، اما حتی در این صورت هم داشتن چنین مدیر دوست داشتنی می تواند چالش هایی داشته باشد.

اگرچه ممکن است یک مدیر صمیمی و صمیمی فهمیده و دلسوز باشد، اما سبک رهبری او می تواند در محل کار ویران کند. در این محیط کاری، افراد یا تیم ها به دلیل وجود خوش اخلاقی، صمیمیت و چاپلوسی شکست می خورند.

گاهی برای رشد و پیشرفت شخصی نیاز به حمایت از مدیر خود دارید و گاهی باید از واکنش او به اشتباه خود پی ببرید. چنین مدیرانی نیز در کار خود با چالش هایی روبرو هستند و ممکن است در اجرای استراتژی خود سهل انگاری کنند که در نهایت ممکن است بر بهره وری تیم و حتی شهرت تیم در شرکت تأثیر بگذارد.

مثبت بودن سمی یکی دیگر از مشکلات این مدیران است. مدیری که نمی تواند مشکلی را تشخیص دهد یا تمایلی به رسیدگی به یک بحران ندارد، چندان قابل اعتماد نیست و نمی تواند رابطه حرفه ای خوبی داشته باشد. مثبت بودن سمی در محل کار “می تواند باعث شود مردم احساس انگ، نادیده گرفته شدن و شنیده نشدن کنند.”

برای کار با چنین مدیری باید برای تعاملات خود حد و مرزی تعیین کنید. این می تواند به شما کمک کند بین زندگی شخصی و حرفه ای خود مرزی قائل شوید.

مدیر خدمت رسانی

درس هایی که می توان از مدیران خوب و بد آموخت

طرز فکر رهبران خدمتگزار این است که ارائه خدمات اولویت همه چیز است. او خود را مربی یک تیم قهرمان و مربی یک سازمان در کل می بیند و نیازهای خود را در اولویت قرار می دهد.

شرکت هایی که این هفته استخدام می کنند

این هفته 23 شرکت بزرگ و معتبر در حال استخدام هستند. برای مشاهده آگهی استخدام و ارسال رزومه کلیک کنید.

رهبران خدمتگزار می توانند همدل و کاریزماتیک باشند. با توجه به اینکه رسالت چنین مدیرانی خدمت به اطرافیانشان است، ممکن است علاقه زیادی به پیشرفت و مسیر شغلی شما نشان دهند. در حالت ایده آل، این مدیران می توانند روحیه تیم را تقویت کرده و دسترسی اعضای تیم به فرصت های توسعه را افزایش دهند. در کل بد نیست همچین مدیری داشته باشی یا همچین مدیری.

اما چالش کار با چنین مدیری چیست؟ چالش کار با کسی که روی آینده شما سرمایه گذاری می کند ممکن است این باشد که او در حال سرمایه گذاری در آینده ای است که شما برای خود نمی خواهید. بنابراین، در نهایت با تضاد بین نیازهای خود و رویکرد مدیر خود مواجه می شوید. به همین دلیل، شما باید از خود و نیازهای خود دفاع کنید و بتوانید به طور مداوم با مدیر ارتباط برقرار کنید تا این مسائل را با هم بررسی کنید.

مدیران خدمتگزار نیز ترجیح می دهند که تصمیمات در کمیته ها گرفته شود، به این معنی که تیمی که رهبری می کنند زمان بیشتری برای تصمیم گیری می برد. این واقعیت که چنین مدیرانی تصمیماتی را به کمیته ها تحمیل می کنند ممکن است نشان دهنده این واقعیت باشد که آنها فاقد اختیار لازم برای نظارت یا ارائه بازخورد صحیح هستند. همه اینها واقعاً می تواند اعتماد به توانایی های یک مدیر خدمتگزار را تضعیف کند.

ویژگی های سمی مدیران

درس هایی که می توان از مدیران خوب و بد آموخت

صرف نظر از سبک مدیریتی، چندین ویژگی سمی وجود دارد که می توانید از همان ابتدای کار با مدیران متوجه آنها شوید. در اینجا برخی از ویژگی های سمی مدیر وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • یادگیری در مقابل فرهنگ برنده: مدیرانی که به جای تمرکز بر تجربه و یادگیری بر سبک و فرهنگ “برنده” تمرکز می کنند، تمایل به سبک های مدیریت سرکوبگر دارند. این سبک مدیریتی می تواند محیط کار را پر استرس کند که باعث کاهش رضایت شغلی کارکنان می شود.
  • دزد اعتبارگراز شکوه، مدیرانی که دارای این ویژگی سمی هستند، ارزش تیم را بر اساس کار سختی که انجام می‌دهند اندازه‌گیری می‌کنند و معمولاً از توسعه کارکنان پشتیبانی نمی‌کنند. این مدیران از کارکنان خود می خواهند که به جای پیاده روی بدوند. اما وقتی این مدیران برنده می شوند دلیل اصلی را می دانند و همه چیز را به نام خودشان تمام می کنند اما وقتی شکست می خورند دلیل اصلی را به تیم و نیروها نسبت می دهند.
  • کنترل در مقابل فرهنگ متقاعد کننده: متأسفانه، تنها راه برخی از افراد برای رسیدن به آنچه می‌خواهند این است که دیگران را مجبور به انجام کارهایشان کنند. مراقب مدیرانی باشید که تمایل به تفویض اختیار یا فشار بیش از حد به تیم دارند. این مدیران از مزایای این روش مدیریتی بهره مند می شوند.

به انواع مختلفی از مدیران که در حرفه خود با آنها روبرو خواهید شد توجه کنید. درس هایی که از مدیران می گیرید به شما کمک می کند تا مهارت های مدیریتی خود و همچنین سایر مهارت های خود را ارتقا دهید.

در حال حاضر بیش از 600 فرصت شغلی در گروه شغلی مدیریت در وبسایت ارنتلنت ارائه شده است. برای مشاهده و دسترسی به فرصت های شغلی و استخدامی در دسته مدیریت اینجا کلیک کنید.