منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • تبلیغات چیست؟ ، وبلاگ استعدادهای درخشان ایران

تبلیغات چیست؟ ، وبلاگ استعدادهای درخشان ایران

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
تبلیغات چیست؟ ، وبلاگ استعدادهای درخشان ایران

تبلیغات یک روش ارتباطی و تبلیغاتی است که برای ترویج یک موضوع یا دیدگاه خاص استفاده می شود و از این روش می توان برای تأثیرگذاری بر نظرات افراد مختلف یا کنترل رفتار آنها استفاده کرد. در تبلیغات هم از اطلاعات درست و هم از اطلاعات نادرست استفاده می شود و در نهایت همه این اطلاعات می تواند در شکل دهی به نظرات افراد بسیار موثر باشد.

تبلیغات یکی از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در تبلیغات است. در این تکنیک از کلمات تحقیر آمیز برای توصیف حریف یا دشمن استفاده می شود. به عنوان مثال، نازی ها از یهودیان به عنوان “موش” و ایران از آمریکا به عنوان “شیطان بزرگ” یاد می کردند. سایر تکنیک های رایج عبارتند از استفاده از احساسات آسیب دیده، نفوذ جمعی و تاکتیک های ارعاب.

ابزارهای رایگان و آنلاین برای ایجاد رزومه

اکنون می توانید یک فایل رزومه حرفه ای و دوزبانه را بصورت آنلاین به صورت رایگان ایجاد و دانلود کنید.

در خاتمه باید گفت که تبلیغات می تواند بر افکار عمومی تأثیر زیادی بگذارد. به همین دلیل آگاهی از تکنیک های مختلف این روش تبلیغاتی برای جلوگیری از کنترل یا تحت تاثیر قرار گرفتن بسیار مهم است.

هدف از تبلیغ چیست؟

همانطور که گفتیم، تبلیغات راهی برای ترویج یک موضوع یا دیدگاه خاص است. این روش برای اهداف مختلفی استفاده می شود، اما هدف مشترک همه این است که نظرات مردم را شکل دهند، آنها را متقاعد کنند که از یک هدف، محصول، خدمات یا نامزد سیاسی خاص حمایت کنند یا آنها را وادار به رفتار خاصی کنند. .

نمونه ای از تبلیغات

برای باز کردن این تاپیک و صحبت در مورد آن به نمونه ای از تبلیغات اشاره می کنیم. نمونه ای از تبلیغات، فیلم تبلیغاتی نازی “پیروزی اراده” است. این فیلم برای تبلیغ رژیم نازی و تشویق مردم به حمایت از آدولف هیتلر ساخته شد و یکی از موثرترین فیلم‌های تبلیغاتی است که تاکنون ساخته شده است.

چگونه از تبلیغات در تبلیغات استفاده می شود؟

بسیاری از افرادی که در زمینه تبلیغات فعال هستند از روش های مختلفی برای ترغیب مردم به خرید محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. یکی از متداول ترین روش های مورد استفاده در تبلیغات، استفاده از تکنیک های ترس است. در این روش، تبلیغ‌کنندگان سعی می‌کنند مردم را متقاعد کنند که محصولشان را بخرند و به آن‌ها می‌گویند در صورت نخریدن محصولشان ممکن است ضرر کنند.

یکی دیگر از تکنیک های رایج در تبلیغات استفاده از bandwagoning است. در این روش تبلیغ کنندگان سعی می کنند مردم را متقاعد کنند که همه از یک محصول خاص استفاده می کنند و آنها نیز باید از آن محصول استفاده کنند.

چرا تبلیغ کنندگان از هیپ در تبلیغات استفاده می کنند؟

تبلیغات چیست؟

هدف از تبلیغات، انتشار پیامی به مخاطب با هدف تأثیرگذاری یا تغییر نظر آنهاست. بسته به آنچه که تبلیغ کننده در تلاش برای تبلیغ است، این تصور می تواند گمراه کننده و کاملاً نادرست باشد. گاهی اوقات از مفهوم پروپاگاندا برای الهام بخشیدن یا ایجاد انگیزه در افراد استفاده می شود، در حالی که در موارد دیگر، تبلیغ کننده به دنبال آن است که تصویر خاصی را در ذهن مخاطب خاص خود نقش کند.

از مزایای استفاده از تبلیغات در تبلیغات می توان به توانایی آن در شکل دادن به افکار عمومی اشاره کرد که اغلب منجر به پاسخ ایده آل از سوی مخاطبان هدف می شود. از آنجایی که بسیاری از تکنیک های مورد استفاده در تبلیغات بر روی باورهای افراد تمرکز دارد، تاثیر این روش تبلیغاتی می تواند بسیار قوی و فوق العاده مسحورکننده باشد. قربانیان روش‌های تبلیغاتی در نهایت به این فکر می‌کنند که انتخابی که انجام داده‌اند مستقل بوده و اراده آزاد خود را دارند. در تبلیغات، پیام ها و مضامین به گونه ای قدرتمند به مخاطب منتقل می شود که در صورت موفقیت، عمیقاً بر مخاطب تأثیر می گذارد.

روش تبلیغاتی بیشتر در رویدادها و محافل سیاسی استفاده می شود و از تکنیک های آن در تبلیغات نسبتاً کمتر استفاده می شود.

چرا در جنگ از تبلیغات استفاده می شود؟

تبلیغات یکی از متداول ترین روش هایی است که در جنگ استفاده می شود و اغلب برای شکل دادن به افکار عمومی در مورد دشمن استفاده می شود. با کمک این روش می توان افراد را به حمایت از فعالیت های مختلف در جنگ واداشت و آنها را از حمایت از دشمن منصرف کرد. تبلیغات جنگ اغلب بر اطلاعات نادرست تکیه می کند و سعی می کند با این اطلاعات مردم را گمراه کند.

تبلیغات انتخاباتی در سیاست چگونه انجام می شود؟

تبلیغات انتخاباتی یکی از روش های رایج در دنیای سیاست است. این روش در سیاست برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در مورد یک نامزد خاص یا موضوع سیاسی استفاده می شود.

تبلیغات سیاسی با کمک تبلیغات می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما تمرکز اصلی در این روش مسائل عاطفی، برچسب زدن و حتی ارعاب مخاطب است. نمونه ای از استفاده از تبلیغات در تبلیغات سیاسی، تبلیغ «قایق سوئیفت» است که برای حمله به جان کری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 استفاده شد.

شرکت هایی که این هفته استخدام می کنند

این هفته 23 شرکت بزرگ و معتبر در حال استخدام هستند. برای مشاهده آگهی استخدام و ارسال رزومه کلیک کنید.

برخی از خطرات تبلیغاتی

یکی از خطرات اصلی تبلیغات این است که می تواند در شکل دادن به نظرات افراد بسیار موثر باشد و از آن برای کنترل رفتار آنها استفاده شود. همچنین می توان از آن برای گسترش نفرت و تعصب و تحریک خشونت استفاده کرد. علاوه بر این، می توان از تبلیغات برای فریب مردم و تضعیف دموکراسی استفاده کرد.

تکنیک های مورد استفاده در تبلیغات

تبلیغات چیست؟

در زیر فهرستی از چند تکنیک رایج تبلیغاتی آورده شده است:

  • برچسب: در روش برچسب گذاری، از اصطلاحات تحقیر آمیز برای توصیف حریف یا دشمن استفاده می شود.
  • توسل به احساسات: یکی از محورهای اصلی تبلیغات، تکیه بر احساسات و عواطف افراد برای تأثیرگذاری بر نظرات آنهاست. برای مثال، تبلیغات ممکن است از ترس یا خشم برای متقاعد کردن مردم برای حمایت از یک هدف خاص استفاده کند.
  • اثر دسته ای: نفوذ گروهی تکنیکی است که از فشار برای ترغیب افراد به انجام کاری استفاده می کند. مثلاً یک کاندیدای سیاسی ممکن است در آگهی خود بگوید: «همه به من رأی می دهند، پس شما به من رأی دهید».
  • تکنیک های قلدری: هدف اصلی استفاده از تکنیک های مختلف در ترساندن افراد این است که مردم از یک هدف خاص حمایت کنند. به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی ممکن است نشان دهد که افراد در صورت عدم رای دادن به عنوان مجرمان خطرناک دیده می شوند.
  • دستکاری داده: دستکاری اطلاعات شامل تحریف یا ارائه نادرست حقایق به منظور تأثیرگذاری بر افکار عمومی است. به عنوان مثال، می توان ادعاهای نادرستی در مورد یک مخالف در یک مبارزات سیاسی مطرح کرد تا آنها را بد جلوه دهد.
  • استفاده از داده های اشتباه: استفاده از آمارهای غلط یا گمراه کننده یک تکنیک رایج در تبلیغات است. به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی ممکن است نشان دهد که همه از یک نامزد خاص حمایت می کنند، در حالی که احتمال دارد این خبر نادرست باشد.
  • دادن وعده های غیر واقعی: دادن وعده های غیرواقعی یکی دیگر از تکنیک های رایج مورد استفاده در تبلیغات است. برای مثال، یک نامزد ممکن است قول دهد که فقر را ریشه کن کند، حتی اگر واقعاً ممکن نباشد.
  • استفاده از نمادها: نمادها اغلب در تبلیغات برای نشان دادن یک ایده یا مفهوم استفاده می شوند. به عنوان مثال، حزب نازی از سواستیکا برای نشان دادن اعتقاد خود به پاکی نژاد خود استفاده کرد.
  • شعارها: شعارها عباراتی کوتاه و جذاب هستند که برای خلاصه کردن یک ایده یا مفهوم استفاده می شوند. به عنوان مثال، «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بود.
  • مردم ساده: جذابیت تکنیک افراد ساده استفاده از افراد عادی و ساده برای تایید یک محصول یا نامزد انتخاباتی است. ایده اصلی در این روش این است که اگر عموم مردم چیزی را دوست داشته باشند، آن محصول یا فرد ممکن است جایگزین خوبی برای افراد دیگر باشد. برای مثال، یک کمپین سیاسی ممکن است از شهروندان عادی در تبلیغات با هدف جذب رأی دهندگان دیگر استفاده کند.
  • تائیدیه: معمولا در این تکنیک از تایید افراد مشهور و محترم برای تبلیغات استفاده می کنند. برای مثال، یک فرد مشهور ممکن است نامزدی را برای انتخابات تایید کند، یا یک پزشک ممکن است مهر تاییدی بر روی یک محصول یا داروی جدید بگذارد.
  • انتقال: انتقال تکنیکی است که از عناصر مثبت برای بهتر جلوه دادن یک شی یا شخص استفاده می کند. برای مثال، در یک کمپین سیاسی در ایالات متحده، ممکن است از پرچم آمریکا در تبلیغات برای نشان دادن نامزد به عنوان یک میهن پرست استفاده شود.
  • اقناع: متقاعدسازی تکنیکی است که در آن تنها اطلاعاتی ارائه می شود که برای شخص یا چیزی که تبلیغ می شود مطلوب باشد. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است فقط نظرات مثبت را از محصول خود نشان دهد و نظرات منفی را نشان ندهد.
  • شعارهای جذاب: عبارات جالب کلمات یا عباراتی هستند که بار مثبت دارند، اما در واقع هیچ معنایی ندارند. برای مثال، یک نامزد ممکن است بگوید که “آماده تغییر است” حتی اگر مشخص نکند برای چه نوع تغییری نامزد می شود.
  • کلیشه ها: کلیشه سازی تکنیکی است که در آن از یک کلیشه بیش از حد ساده و اغلب نادرست برای توصیف حریف یا دشمن استفاده می شود.
  • جاذبه برای یک گروه خاص: توسل به گروه خاصی تکنیکی است که در آن از یک ایده خاص برای مطلوب ساختن یک محصول استفاده می شود. به عنوان مثال، یک شرکت خودروسازی لوکس ممکن است از شعار “بهترین برای شما” برای تبلیغ محصول به طور خاص به بخش خاصی استفاده کند.
  • بیان جهت: عبارت جهت دار عبارتی است که مملو از احساس یا معنا است. به عنوان مثال عبارت «طرفدار زندگی» بار عاطفی و اخلاقی زیادی دارد و از این عبارات در تبلیغات بسیار استفاده می شود.
  • کلمات اجتنابی: طفره زن اصطلاحی است که برای گمراه کردن یا فریب مردم ابداع شده است. به عنوان مثال، عبارت “من نمی گویم X شخص بدی است، اما…” یک جمله طفره آمیز است زیرا بدون اینکه در مورد بد بودن او صحبت کند، دلالت بر این دارد که X شخص بدی است.

نکاتی برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض تکنیک های تبلیغاتی

تبلیغات چیست؟

برای اینکه در معرض این شکل از تبلیغات قرار نگیرید و قربانی روش های مورد استفاده در تبلیغات نشوید، باید از تکنیک های استفاده شده در این روش آگاهی پیدا کنید و تمام اطلاعاتی که دریافت می کنید باید به دقت مورد ارزیابی و بررسی انتقادی قرار گیرند.

علاوه بر این، شما باید به دنبال منابع متعدد اطلاعاتی باشید و قبل از هر تصمیمی از حقایق مطلع شوید. در نهایت، همیشه به جذابیت احساسی یک تبلیغ و اینکه آیا اطلاعات ارائه شده دقیق است یا خیر، مشکوک باشید.

آخرین کلمه

اگر نگران تأثیرپذیری از روش‌های تبلیغاتی هستید، بهتر است این تکنیک‌ها را مرور کنید و درک خوبی از آنها به دست آورید. با آگاهی از راه هایی که می توان به راحتی اطلاعات را تحریف کرد، می توانید به راحتی تکنیک های تبلیغاتی را شناسایی کرده و آگاهانه تصمیم گیری کنید.