
در مقاله کار گروهی بهتر است یا انفرادی، بحث کردیم که کار گروهی نتایج بهتری به همراه دارد. در واقع وقتی نیروهای انسانی به صورت تیمی کار می کنند، همه برنده می شوند و راندمان کار افزایش می یابد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید استیو جیز در مورد بیتلز چه می گوید: “کار تیمی راز موفقیت بیتلز بود. آنها چهار پسر بودند که هر کدام تمایلات منفی یکدیگر را کنترل می کردند و مجموع کار آنها موفقیت آمیز بود. این چگونه تجارت را می بینم
کارهای بزرگ در تجارت هرگز توسط یک نفر انجام نمی شود. آنها توسط یک تیم از افراد انجام می شود.
همچنین ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که چگونه می توان در محیط کاری پیچیده امروزی فرهنگ کار تیمی ایجاد کرد؟ در ادامه 7 راهکار تقویت کار تیمی در سازمان و فواید آنها را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما بمان.
چرا کار تیمی برای سازمان مفید است؟
یک تیم کاری موفق میتواند ایدههای بیشتری تولید کند، حجم کاری را به اشتراک بگذارد و فرهنگ توانمندسازی ایجاد کند که منجر به نتایج بیشتر شود. یک صنعتگر آمریکایی به نام اندرو کارنگی گفت: کار تیمی سوختی است که به افراد عادی اجازه می دهد تا به نتایج خارق العاده ای دست یابند.
متأسفانه، مطالعات اخیر نشان داده است که 39 درصد از کارکنان شرکت معتقدند که افراد درون شرکت اغلب تمایلی به همکاری ندارند. البته می توان گفت که کار تیمی در محیط کار دیجیتال امروزی که کار پراکنده است غیرممکن است، اما خبر خوب این است که کار تیمی با ایجاد تیم هایی که مهارت ها، علایق و نقاط قوت تک تک کارکنان را ترکیب می کنند امکان پذیر می شود. با کار تیمی، نیروی کار شادتری خواهید داشت و در جذب استعدادهای برتر و مشتریان راضی موفق تر خواهید بود. همچنین باید موافق باشید که چندین ایده بهتر از یک ایده کار می کنند. پس راهکارهای زیر را جدی بگیرید.
1. الگوی خوبی برای کار گروهی باشید
از کار تیمی به عنوان یک رهبر و الگو استفاده کنید. تیم خود را در کاری که انجام می دهید مشارکت دهید و در هر مرحله از پروژه به آنها پیشنهاد دهید و یاد بگیرید که تیم چگونه کار می کند. برخی از نیروهای انسانی ممکن است تمایل کمتری به حمایت از شما داشته باشند، اما به طور کلی، اگر به خوبی رهبری، هدایت و حمایت کنید، از شما و تلاشی که می کنید قدردانی می کنند. پس سعی کنید الگوی خوبی برای افراد سازمان خود باشید
2. با ایجاد دوستی و برادری، تمایل به کار گروهی را افزایش دهید
در یک محیط کاری مشارکتی، کارکنان با انگیزه، مثبت و خلاق تر هستند. با تشویق فعالیت های گروهی، ناهار دوستانه یا حتی اختصاص وقت به امور خیریه، روحیه تیمی را تقویت کنید. وقتی افراد با تیم خود دوست هستند، بیشتر گوش می دهند و از یکدیگر و با هم بودن بیشتر یاد می گیرند. با دوست یابی و ایجاد پتانسیل دوستی در محیط کار، فرصتی برای نیروهای منابع انسانی سازمان خود فراهم کنید تا با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و برای کار گروهی پیشقدم شوند.
3. برای ایجاد فرهنگ کار گروهی روی دیدگاه های فردی افراد کار کنید
اگر اعضای تیم بر روی کاری تمرکز کنند که با نقاط قوت و علایق آنها مطابقت دارد، خلاق تر و سازنده تر خواهند بود. قدرت، تخصص و در دسترس بودن افراد را برای اطمینان از بالاترین کیفیت خروجی در نظر بگیرید. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که تیم بتواند تصمیم بگیرد که مسئولیت ها را خودش تفکیک کند و هر کار را به دستیارش بسپارد. تست شخصیت MBTI ایران تلنت می تواند نقطه شروع خوبی برای دریافت نقاط قوت کارمندان باشد.
4. برای اعضای تیم اهداف تعیین کنید
همه افراد در سازمان شما باید مجموعه ای از اهداف و مقاصد را دنبال کنند. وقتی به صورت تیمی کار می کنید نباید مهم باشد.
اگر می خواهید کارمندان خود را برای همکاری با یکدیگر ترغیب کنید، باید اهداف واضح و قابل دستیابی را برای همکاری آنها تعیین کنید. چگونه می توانید از آنها انتظار داشته باشید که بدانند چه زمانی به عنوان یک تیم کار کنند، اگر هیچ چیز مشخص یا قابل اجرا به نظر نمی رسد؟
5. راه های ارتباطی را برای ایجاد فرهنگ کار گروهی باز نگه دارید
یک مطالعه نشان می دهد که 86 درصد از کارمندان و مدیران ارتباط غیر مؤثر را عامل اصلی شکست در محیط کار می دانند. ارتباط ماندن به اعضای تیم اجازه می دهد تا دستاوردها، ایده ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. جلسات رو در رو منظم به افراد این فرصت را می دهد که بازخورد بدهند و ایده ها و برنامه های خود را با شما به اشتراک بگذارند.
6. از ریسک کردن نترسید
اهداف مشترک با خطرات مشترک همراه است. اعضای تیم خود را به ریسک های حساب شده تشویق کنید. وقتی بخشی از یک تیم پشتیبانی هستید، ریسک کردن آسانتر میشود و مزایای کسبوکار نصیب همه میشود. از ریسک کردن نترسید و به دنبال سرزنش کسی برای اشتباهات ریسک خود نباشید. ریسک همیشه نباید با موفقیت مرتبط باشد!
7. ارزش کار گروهی
توانمندسازی برای پرورش نیروی کار خلاق، سازنده و تیم محور کلیدی است. به افراد برای همکاری و مشارکت پاداش دهید. بگذارید بدانند که برای ایده ها و تلاش هایشان ارزش قائل هستید. با مشارکت کارکنان در هر مرحله از تصمیم گیری، آنها در موفقیت سازمان مشارکت، انگیزه و سرمایه گذاری بیشتری خواهند داشت.
8. موفقیت ها را دست کم نگیرید
برای ایجاد فرهنگ کار گروهی، موفقیت های تیمی را جشن بگیرید. زمانی را برای جشن گرفتن دستاوردها در راستای اهداف مشترک اختصاص دهید. بر اساس مطالعهای که در Nature Human Behavior منتشر شده است، اعضای تیمی که در موفقیتهای گذشته مشترک هستند، احتمال موفقیت بیشتری در آینده دارند. پیش بروید و نقطه عطف را بشناسید. به تیم یک ناهار جشن بدهید یا به کمک های فردی با یک کارت هدیه پاداش دهید. یا از اعضای تیم بخواهید که داستان موفقیت خود را در اتاق خبر شرکت یا در جلسات سه ماهه به اشتراک بگذارند.
9. تقویت کار تیمی با منابع مناسب برای ایجاد فرهنگ کار گروهی
ترکیب استعداد و مهارت را دست کم نگیرید، دسترسی به منابع مناسب می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد کند. مطمئن شوید که تیم ها محل ملاقات خوبی دارند. البته این کار را بدون مزاحمت یا مزاحمت انجام دهید تا ایده شکوفا شود. چه مکانی فیزیکی باشد و چه آنلاین، مطمئن شوید که ابزار، منابع و بودجه مناسب برای تسهیل همکاری در اختیار دارند.
10. یک محیط کاری برای کار گروهی ایجاد کنید
ببینید تیم های شما از نظر جغرافیایی کجا از یکدیگر کار می کنند. آیا محیط کار آنها فرهنگ کار تیمی مورد نظر شما را تقویت می کند؟ این روزها تمرکز زیادی روی چیدمان و طراحی دفتر است. این ایده ای است که توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل و گوگل ترویج شده است، که همیشه می خواستند کار گروهی و خلاقیت را در طراحی فضای کاری خود ارتقا دهند. با ظهور فضاهای کاری مشترک، می توانیم ببینیم که رهبران کسب و کار می خواهند دفاتر خود را به محیط های کار تیمی تبدیل کنند. آیا محیطی برای کار گروهی ایجاد کرده اید؟
با برداشتن این ده قدم برای تقویت فرهنگ کار تیمی، می توانید سازمانی ایجاد کنید که در آن افراد مشتاق همکاری با یکدیگر برای کمک به اهداف مشترک برای موفقیت کل شرکت هستند. وقتی از قدرت کار گروهی استفاده کنید، قدرتمندتر خواهید بود.